TVC pakt 6 punten in 4 dagen; Jeffrey Huizinga behaalt 3e ster

Donderdagavond speelde TVC ’28 de uitwedstrijd tegen SV Dalfsen. Op zondag speelde het eerste elftal tegen De Bataven.

SV Dalfsen – TVC ’28

SV Dalfsen speelt samen met Stevo en BVC ‘12 voor lijfsbehoud in de eerste klasse. Tubantia is inmiddels al gedegradeerd. Voor TVC ’28 is er in de laatste fase van de competitie nog een kleine theoretische kans op de 3e periode. Echter moest er wel gewonnen worden van SV Dalfsen.

TVC ’28 begon aan de wedstrijd zonder de geblesseerden Maarten Oude Avenhuis, Okke Schepers en Joren Bosch. Tegelijkertijd hadden Stef Roelofs en Thijs Koopman afgelopen zondag weer hun eerste minuten gemaakt na hun blessure. Daarom had trainer Michiel Mensink gekozen voor voldoende wisselspelers w.o. Casper Sjoers en Sem Weghorst vanuit JO-19.

In de eerste minuten van de wedstrijd liet TVC ’28 zien waar het voor gekomen was. Vanaf de aftrap leidde de eerste aanval al tot de eerste mogelijkheid. Daan Geerts bracht via een splijtende pass Marijn Frons bij de achterlijn die de bal scherp voor de goal bracht. Mart Groothuis was een fractie te laat om de 0-1 binnen te tikken. In de 15e minuut was het wel raak. Jeffrey Huizinga kapte een speler van SV Dalfsen uit en krulde met zijn linker de bal in de linkerbovenhoek en bracht daarmee TVC ’28 verdiend op voorsprong.

In de volgende minuten tot aan de rust waren er via Mart Groothuis (2x), Stef Roelofs (3x), Kelvin Stopel en Wessel Hofste diverse mogelijkheden om voor de rust de wedstrijd al te beslissen. Echter door het ontbreken van scherpte in de afronding was de ruststand nog maar 0-1.

Na de rust ging TVC ’28 door met kansen creëren. Een schot van Mart Groothuis ging net naast en een mooie schuiver van Jeffrey Huizinga belande op de paal. Uiteindelijk in minuut 68 viel het 2e doelpunt. Een halve volley van Jeffrey Huizinga viel met een beetje geluk achter de keeper en kwamen we op 0-2. Een mooi moment om te wisselen voor trainer Mensink. Casper Sjoers maakte zijn debuut voor het eerste elftal en verving Thijs Koopman. Ook Niek Staarink en Chris Lenferink kwamen binnen de lijnen voor Stef Roelofs en matchwinner Jeffrey Huizinga.

Nu in de eindfase van de wedstrijd was de ban gebroken en waren er nog mogelijkheden om het aantal doelpunten nog verder te laten oplopen. In de 80e minuut kwam debutant Sem Weghorst in het veld voor Mart Groothuis en gelijk zijn eerste kans was raak. Dit onder toeziend oog van trotse vader Walter Weghorst, die weet wat het betekent om voor TVC ’28 1 te spelen. Hiermee stond de eindstand 0-3 op het bord.

Matchwinner was Jeffrey Huizinga die met 2 doelpunten een flink aandeel had in de behaalde overwinning. Met zijn 2e doelpunt behaalde hij zijn 3e ster; dat wil zeggen dat Huizinga een totaal van 75 doelpunten heeft bereikt voor TVC ’28 1.

De Bataven – TVC ’28

TVC ’28 moest deze zondag naar Gendt waar de nummer 9 op de ranglijst, De Bataven, de tegenstander was.

Nadat in het doordeweekse programma door TVC ’28 overtuigend werd gewonnen uit bij SV Dalfsen wachtte op een zonovergoten sportpark Walburgen de oranje mannen van De Bataven.

In februari van dit jaar werd er thuis nog met 4-1 gewonnen! Vraag was of nu weer de drie punten konden worden bijgeschreven.

TVC startte in dezelfde opstelling als tegen SV Dalfsen met 1 aanpassing: Mick Schlepper speelde weer als vanouds op de rechtsbackpositie in plaats van Marijn Frons.

De start van TVC ’28 was geweldig. In de 5e minuut kreeg TVC ’28 een vrije trap op rand van de 16. Wessel Hofste krulde de bal fraai in de kruising wat de 0-1 opleverde. In de 34e minuut een schot van Stef Roelofs wat net overgaat. In de 37e minuut wint Stefan Huiskes zijn duel op het middenveld en gaat goed door. Zijn steekpass bereikt Jeffrey Huizinga die fraai binnenschiet en de 0-2 op het scorebord zet. Vlak daarna wederom een vrije trap voor TVC ’28. Nu belandt de bal, geschoten door Wessel Hofste, op de lat.

Een paar minuten voor rust brengt Mart Groothuis de ruststand op 0-3 na een assist van Daan Geerts.

Gelijk na de rust wordt Daan Geerts na een goede actie gevloerd in de 16, maar de scheids geeft geen penalty. In de 53e minuut doet de Bataven iets terug. Uit de eerste de beste kans scoren ze de 1-3. In de 75e minuut komt Niek Staarink in het veld voor Mart Groothuis. Gelijk heeft hij een goede actie op links en geeft de bal voor op Daan Geerts die de 1-4 op zijn schoen heeft maar stuit op de keeper.

In de 80e minuut komt Sem Weghorst voor Stef Roelofs. De Bataven probeert het nog de laatste 10 minuten maar de verdediging van TVC’ 28 geeft geen krimp meer. Eindstand 1-3 en wederom een prima overwinning! Aanstaande zondag spelen we thuis tegen Bemmel.