TVC ’28 verliest met 10 man ruim van Rohda Raalte

Zondagmiddag stond voor TVC ’28 de lastige uitwedstrijd tegen ROHDA Raalte op het programma. Op 8 oktober vorig jaar werd thuis kansloos met 0-3 verloren. Met name in de eerste helft destijds werd TVC zoekgespeeld en stond met de rust de eindstand al op het scorebord. Doelpuntenmakers waren toen 2 keer Kevin Peppels en 1 keer Den ten Teije.

TVC begon in Raalte goed aan de wedstrijd wat gelijk al in de 1e minuut een kans opleverde voor Sam Holsink. Zijn schot ging echter naast. In de 11e minuut kwam ROHDA op voorsprong. Bij een omschakel moment werd er door TVC onvoldoende door gedekt en scoorde ROHDA de 1-0. Na een half uur spelen had TVC via Sam Holsink al een aantal mogelijkheden gehad op de gelijkmaker maar de keeper van ROHDA zat er telkens goed bij. Nadat TVC wederom op zoek was naar de gelijkmaker kwam ROHDA in een van hun spaarzame aanvallen er wederom gevaarlijk uit en moest Jelle Leenders onfortuinlijk een verdedigende actie bekopen met een strafschop tegen. ROHDA kwam daarmee op 2-0, maar had op dat moment nog geen grip op de wedstrijd.

Vlak voor rust kwam TVC terug op 2-1 nadat een corner in de drukte door een speler van ROHDA in eigen doel werd gewerkt. In de rust werd door trainer Ter Avest benadrukt dat er nog volop kansen lagen om punten mee te nemen uit Raalte.

Echter vlak na rust viel dit plan in duigen. Stefan Huiskes, die voor rust geel had gepakt wegens commentaar op de leiding, kwam te laat bij de bal en maakte een overtreding die hem de tweede gele kaart opleverde, dus kon hij met rood vertrekken. TVC kon daarna met tien man geen vuist meer maken en ROHDA wist vervolgens nog vier keer te scoren. De uiteindelijke eindstand werd hierdoor 6-1.

Aanstaande zondag speelt TVC thuis tegen de huidige nummer twee van de competitie, vv Scherpenzeel. Op Sportpark de Grote Moat starten we om 14 uur. Iedereen is van harte welkom om de TVC mannen dan aan te moedigen.