Op 27 maart stond de topper in de eerste klasse E op het programma. TVC ’28 de nr 3 moest tegen de koploper Rohda Raalte. Trainer Michiel Mensink had diverse mogelijkheden om zijn basiselftal te formeren maar koos voor de 11 die vorige week een prima partij afleverden tegen RKHVV. In de vertrouwde 1-4-4-2 opstelling gingen de mannen voor de winst in Raalte.

Op basis van de thuiswedstrijd waarin TVC ’28 de bovenliggende partij was maar het destijds eindigde in 2-2 een verantwoorde benadering om nu voor de winst te gaan. Voor aanvang van de wedstrijd was er veel vuurwerk om de topper namens de supporters van Rohda in te luiden. De eerste 20 minuten had Rohda het betere van het spel. Dit leidde echter niet tot doelpunten. Wel waren er aan beide kanten een aantal kansjes. In de 22e minuut komt een speler van Rohda vrij voor de keeper van TVC ’28. Ruud Hesselink verkleint zijn doel echter prima en voorkomt dat Rohda de score opent. Enkele minuten later komt Mart Groothuis vrij voor de keeper van Rohda. Echter de bal vliegt net naast het doel. TVC ’28 gaat beter spellen nu en neemt het initiatief in de wedstrijd over. Toch lukt het Rohda om In de 38e minuut door te dringen in het strafschopgebied van TVC ’28 en valt de bal via een scrimmage ongelukkig in het doel. Hiermee neemt Rohda de leiding in de wedstrijd. TVC ’28 voelt dat het nu moet aanzetten en doet dat ook. Vlak voor rust krijgt het een vrij trap aan de rechterkant vlak bij de 16 van Rohda. Niek Staarink draait de bal fraai op de 5 meter en Thijs Koopman kopt de bal schitterend binnen. Heel TVC ’28 juicht. Echter de scheidsrechter heeft iets gezien wat verder niemand heeft gezien. Duwen in de 16 meter. De arbiter van deze middag de heer Zeeman was onverbiddelijk en keurde de gelijkmaker af. Dit leidde tot een hoop commotie temeer daar hij gelijk affloot voor de rust. Over de hele wedstrijd bezien was het niet zijn beste wedstrijd. Hij floot warrig en drukte teveel een stempel op de wedstrijd.

In de 2e helft moest TVC ’28 komen en deed dat ook. Echter verdedigend stond Rohda prima. Het loerde zelf op de counter maar miste daar stootkracht en mankracht omdat ze graag veel mensen achter de bal wilden houden. Zodoende werd Rohda niet echt gevaarlijk in de 2e helft. TVC ’28 miste de creativiteit en het geluk om de wedstrijd nog te kantelen. Hierbij kwam er ook geen vaart in de 2e helft doordat de eerder genoemde arbiter Zeeman het spel regelmatig langdurig stil legde o.a. vanwege 4 keer kramp bij Rohda spelers. Ook de frisse wissels Okke Schepers, Maarten Booijink en Jochem Jansen konden geen potten breken. De bal werd het laatste kwartier regelmatig in de 16 gepompt maar leverde niet de gelijkmaker op. Na 7 minuten blessuretijd floot de heer Zeeman af. Komende donderdag speelt TVC ’28 de inhaalwedstrijd uit bij AVV Columbia en aanstaande zondag staat er weer een thuiswedstrijd ok het programma tegen Tubantia.