Komend weekend reist de hoofdmacht van TVC ’28 naar Raalte waar Rohda de messen heeft geslepen. Recht Op Het Doel Af is een klassieke zondagclub, net als TVC ’28. Ook zijn de verenigingen bijna even oud. TVC ’28 loopt een jaartje langer mee. De teams stonden in het verleden vaker tegenover elkaar, toen nog op districtsniveau. Het leverde veelal duels op met attractief voetbal.

Gemakkelijke prooi

Het eerste duel dit seizoen in Tubbergen werd een gemakkelijke prooi voor de gasten. Al vanaf de eerste samentrekking van de sluitspier voelde het publiek dat het een ongelijke strijd zou worden. Dat vermoeden werd al na 33 seconden bevestigd toen Rohda vrije doortocht kreeg naar het vijandelijke doel en kinderlijk eenvoudig de 0–1 binnenschoot. De stadionklok berustte gelaten in overmacht; het uurwerk heeft slechts minuten tot zijn beschikking. Ook in het verdere wedstrijdverloop bleven de roodgelen de bovenliggende partij. Met technisch en beweeglijk voetbal werd het spelconcept van de thuisploeg vakkundig ontmanteld. Uiteindelijk trokken de gasten de zege volkomen verdiend met 0-3 naar zich toe.

Voor de poorten van de hel

Komende zondag dus de return in Raalte. Op voorhand een lastige klus. Wellicht kan TVC ’28 vertrouwen putten uit de victorie op Longa ’30, afgelopen zondag. Een zege die voor de poorten van de hel werd weggesleept. In een veldslag, die in de nationale worstelcompetitie niet zou misstaan, trok de thuisploeg uiteindelijk met 1–0 aan het langste eind. Opvallend was daarbij de rol van de sluitposten. Zowel Wouter Goos als zijn kompaan aan de overkant, Dyon Esink, ranselden de meest onmogelijke projectielen uit hun bastion. Vol ongeloof en bewondering liet het publiek zich betoveren door de acrobatie van de beide aardsengelen. Uiteindelijk was het de Longa-doelman die moest capituleren. Okke Schepers boorde zich als een straatvechter met drie hijgende tegenstanders in de nek door de defensie, wist zijn gevreesde linker in stelling te brengen en kanonneerde de bal met een krul waarvan een everzwijn zou watertanden.

Op één been

Vervolgens werd de voorspong te vuur en te zwaard verdedigd, waarbij de sterk spelende Mick Schlepper letterlijk door de hoeven zakte. Omdat er op dat moment niet meer gewisseld mocht worden, doolde de krijger op één been in de voorste linie. Met de zege hebben de Tubbergenaren zich op de ranglijst vaster in de middenmoot gevestigd. Rohda staat met een derde plaats een stuk rianter op de competitieladder en lonkt naar promotie. Zondag om 14.00 uur snerpt in Raalte op sportpark Tijenraan voor het eerst de fluit.