TVC ’28 oefent tegen SVZW; tweede elftal bekert verder.

Op zaterdag 12 september en zondag 13 september zijn het eerste en tweede elftal in actie gekomen.

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Oefenwedstrijd SVZW – TVC ‘28

Door Corona perikelen bij de tegenstander in de beker van TVC ‘28 en van SVZW ontstond er een mogelijkheid om de voorbereiding van beide teams af te sluiten met een onderlinge oefenwedstrijd. Voor TVC ‘28 zinvol om tegen een op papier zware tegenstander de voorbereiding af te sluiten. Om 14.30 uur werd er afgetrapt in Wierden. Bij TVC ‘28 ontbrak Okke Schepers vanwege een lichte bovenbeenblessure. In de eerste 30 minuten werd er drie keer gescoord door SVZW. Dit ondanks dat TVC ‘28 het meeste balbezit had. In minuut 6 ging TVC ‘28 wat lichtzinnig om met de snel combinerende SVZW spelers in de 16 wat de 1-0 inleidde. Vervolgens werd een aantal minuten later keeper Hesselink verrast door een afstandsschot. Nog voor de 30e minuut stond de 3-0 op het scorebord. Een vrije trap op de rand van de 16 werd schitterend in de kruising geschoten door SVZW. TVC ‘28 kreeg ook prima kansen in de 1e helft maar wist niet te scoren.

Na de rust kwam TVC ‘28 beter uit de kleedkamer dan SVZW. Het nam brutaal initiatief in de 2e helft en dat leidde tot de aansluitingstreffer. Een verre ingooi van Kelvin Stopel belande op het hoofd van Stef Roelofs die schitterend binnen kopte. TVC ‘28 ging daarna door en het leek erop dat de mannen van Michiel Mensink over een betere conditie beschikte dan de Wierdenaren. In de 80 minuut scoorde aanvoerder Stefan Huiskes de 3-2. Vlak voor het eind werd een doelrijpe kans van Stef Roelofs ten onrechte afgefloten door de overigens prima leidende 26 jarige arbiter uit Enter. Dit had de 3-3 moeten zijn. In plaats daarvan schoot in de allerlaatste seconde SVZW de 4-2 binnen. Al met al een goede wedstrijd van TVC ‘28 waarmee de voorbereiding prima werd afgesloten. Zondag wacht de 1e competitiewedstrijd met gelijk de derby tegen Stevo. Op Sportpark de Grote Moat wordt er voor maximaal 250 toeschouwers afgetrapt om 14.00 uur!

Bekerwedstrijd TVC ’28 2 – SDC ’12 2

Vandaag stond de laatste bekerwedstrijd uit de poulefase tegen SDC ’12 2 op het programma. De mannen van TVC ’28 2 hadden na twee gewonnen wedstrijden aan een gelijk spel genoeg om door te bekeren. Al na 4 minuten is het Stef Snijders die de bal hard binnen schiet. Pas in de 18e minuut schiet SDC voor het eerst op het doel van TVC 2. De Tubbergernaren houden makkelijk stand en na een mooie cross pass van Niek Staarink schiet Kevin Stroot de bal buiten bereik van de keeper de 2-0 binnen.

In de tweede helft gebeurde er tot de 81e minuut vrij weinig. SDC was niet bij machte om het TVC 2 moeilijk te maken en TVC 2 maakt geen gebruik van de mogelijkheden. In een onbewaakt ogenblik scoorde SDC opeens uit het niets de aansluit treffer en binnen een minuut lag de bal alweer in het doel van TVC: 2-2. De mannen uit Tubbergen waren inmiddels wakker geschud en Niek Staarink schoot in de 89 minuut alsnog de 3-2 binnen. Dit was tevens de eindstand, waardoor TVC ’28 2 doorbekert!

Volgende week staat de eerste competitiewedstrijd op het programma tegen STEVO 2. Aanvang 11:15 uur.[/mpc_textblock]