Op een bewolkte zondagmiddag met een flauw zonnetje trapte TVC 1 – als koploper met 3 punten voorsprong op NEO 1 – om 14.00 uur af tegen het eerste elftal van SVBO uit Emmen. De supporters van TVC ’28 waren met de uitslag van de laatste thuiswedstrijd tegen Jubbega 1 – een vijfklapper – behoorlijk verwend en hielden opnieuw rekening met een ruime overwinning. Niet alleen het thuispubliek, ook JO9-1, die mocht meelopen met de opkomst van TVC 1, verwachtte veel van de wedstrijd. Kon TVC 1 aan al die hooggespannen verwachtingen voldoen?

Na de aftrap zag het publiek al snel dat TVC 1 heer en meester was. Het spel speelde zich met name af op de helft van SVBO 1. TVC 1 had in het eerste kwartier al een aantal goede kansen, maar wist deze niet te verzilveren. Zo werd een kopbal van Koen Fleer in de 9e minuut van de lijn gehaald. In de 23e minuut was het echter wel raak. Okke Schepers schoot een vrije trap door de muur en bracht daarmee TVC 1 verdiend op 1-0.

TVC 1 liet ook in de tweede helft zien dat ze de bovenliggende partij waren. Ze hadden veel balbezit, combineerden vlot en creëerden veel kansen. In de 53e minuut werd zijn afstandsschot nog door de keeper van SVBO gekeerd, maar vier minuten later schoot Koen Fleer alsnog de 2-0 binnen. Daarna had TVC 1 nog genoeg kansen op de 3-0, maar stond het vizier niet meer op scherp of kwam de eindpass net niet helemaal aan.

Na het laatste fluitsignaal stapte TVC 1 als terechte winnaar van het veld af. Ook SVBO 1 is met de 2-0 overwinning aan de zegekar geregen. TVC 1 blijft daarmee koploper van de 1e klasse E. Volgende week reist TVC 1 af naar Coevorden voor de uitwedstrijd tegen Germanicus 1.

Foto’s: Julian Lukassen