Meiden MO17-1 van TVC ’28 opnieuw kampioen!

Na het kampioenschap in de najaarscompetitie in de 2e klasse, flikten de meiden van MO17-1 het opnieuw in de 1e klasse. Ze zijn ongeslagen kampioen geworden! Een grote prestatie, gezien het hoge niveau en de tegenstanders.

De verwachtingen voor de eerste klasse waren niet hoog. We wilden graag uitdagende tegenstanders treffen en proberen mee te kunnen voetballen. De tegenstanders waren onbekend en nieuw en de meiden gingen er vanaf het begin van de competitie fris tegenaan. Al snel werd duidelijke dat het niveau behoorlijk hoger lag dan de 2e klasse, maar het lukte de meiden om mee te gaan met het niveau en voetballend aan te haken. Wat heet, er werd slechts 1 keer gelijk gespeeld tegen Colmschate, maar de rest van de wedstrijden werd er gewonnen. Dus, dat ze terecht kampioen zijn geworden is wel duidelijk.

Op zaterdag 21 mei werd na de gewonnen wedstrijd tegen Wilhelminaschool het kampioenschap gevierd. De directe tegenstander Colmschate liet al eerder punten liggen en daarmee was het kampioenschap een feit. De champagne flessen werden ontkurkt en in de kantine van TVC ’28, werd door de jeugdvoorzitter de schaal en de medailles uitgereikt. Voor het eerst in de historie van de jeugd van TVC ’28 komt er een meiden elftal uit in de Hoofdklasse!