Krappe overwinning van TVC ’28 in streekderby tegen STEVO

Een volgepakt sportcomplex De Grote Moat was getuige van een matige streekderby tussen de eerste elftallen van TVC ’28 en STEVO. De penningmeester van de thuisclub zal in zijn handen hebben gewreven met deze bezoekersaantallen en de genoten consumpties voor en na de wedstrijd. Reikhalzend werd uitgekeken naar de aftrap van de van oudsher beladen streekderby. Ondanks de competitiestand met TVC '28 op de 6e plaats en STEVO op de 10e is dit dé wedstrijd van het jaar; de el clásico van de gemeente Tubbergen.

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Bij het betreden van het veld werden de spelers van TVC ’28 verwelkomd met blauwwitte rookpluimen. En net toen de ‘dichte mist’ van deze rookpluimen wat opgetrokken was, verzilverde Mart Groothuis al in de 2e minuut een opgelegde kans scoorde de 1-0. Daarna zakte de derby wat in. TVC ’28 kon geen verzorgd combinatievoetbal op de mat leggen en STEVO werd niet echt gevaarlijk. De wedstrijd werd in de loop van de 1e helft wat grimmiger, leidde tot een paar opstootjes en tot de eerste gele kaart voor Thijs Koopman.

De tweede helft liet een ander beeld zien. STEVO voetbalde bij vlagen meer op de helft van TVC ’28. Tegen de verwachting in leed TVC ’28 veel balverlies, waardoor het zichzelf moeilijk maakte om tot goed voetbal te komen. Over en weer werden spaarzaam kansen gecreëerd. Helaas lukte het Stef Roelofs tot twee keer toe niet de bal tegen de touwen te jagen. Aan de kant van TVC ’28 was Ruud Hesselink goud waard. Met een aantal prachtige reddingen wist hij de 1-1 te voorkomen. Het slot van de wedstrijd werd ontsierd met een aantal gele kaarten. Volgens sommigen geheel onterecht werd Thijs Koopman aan het slot van de 2e helft met twee keer geel van het veld gestuurd. Met 10 man wist TVC ’28 zich goed staande te houden en de overwinning over de streep te slepen. Na de overwinning staat TVC ’28 na 7 wedstrijden met 14 punten op de 3e plaats. Volgende week reizen de mannen van trainer Michiel Mensink af naar Hengelo waar HVV Tubantia de tegenstander is.

Foto’s: Clemens Brughuis Fotografie[/mpc_textblock]