JO17-1 pakt punt in doelpuntrijk duel; JO13-1 wint en JO15-1 verliest

Afgelopen (paas)weekend kwamen TVC ’28 JO13-1, JO15-1 en JO17-1 in actie. Hieronder de wedstrijdverslagen.

JO13-1 wint uitwedstrijd tegen avc Heracles op eigen terrein.

De wedstrijd avc Heracles tegen TVC zou bij Heracles zijn, maar het kwam Heracles beter uit om bij TVC te voetballen in verband met het aanleggen van een kunstgrasveld. Zodoende werd er om 9:00 al afgetrapt in Tubbergen. TVC begon niet heel scherp aan de wedstrijd. Heracles was meer aan de bal en won meer duels. Toch hadden ze niet echt grote kansen. De verdediging van ons stond goed en zo kon Heracles geen kansen krijgen. Jesse, Per en Jurian waren hun tegenstanders de baas en zo kwam Heracles niet voor ons doel. Ook op het middenveld wonnen Storm en Sem steeds meer duels. Vlak voor rust zette Rune goed druk op hetmiddenveld en won de bal. Toen stuurde hij Siem diep op rechts. Siem rende richting de 16 meter en zag dat Liam vrij naast hem stond. Siem gaf een goede pass en Liam schoot hem laag in de hoek in het doel met z’n linker. De rest van de eerste helft gebeurde er niets bijzonders en gingen we met 1-0 de rust in.

De tweede helft begonnen we scherper dan in de eerste helft. Toen hadden we een vrije trap op de middellijn en kreeg Hidde de bal op links van Jelmer. Hidde gaf de bal voor op Siem en hij schoot hem binnen. Maar de scheids keurde het doelpunt af omdat de coach van avc Heracles nog in het veld liep na eenblessurebehandeling. Vlak daarna kreeg Hidde opnieuw de bal en lukte het hem om door de verdediging te lopen met de bal en deze in de korte hoek te schieten. 2-0 voor TVC! Avc Heracles kwam niet meer tot het doel van TVC. Toen kreeg Hidde de bal weer eens en hij rende weer door de verdediging heen richting het doel van Heracles. En schoot hem met de punt hard in het doel en stond op de tegenstander zijn been omdatde tegenstander hem wou tackelen. Nu telde het doelpunt gelukkig wel en was het 3-0. En in de blessure tijd met nog drie minuten te gaan maakte avc Heracles nog de 3-1. Dit was ook de eindstand.

Aanstaande zaterdag spelen we tegen Juventa JO13-1. Om 11:15 wordt er afgetrapt in Wierden.

TVC ’28 JO15-1 verliest de derby tegen Stevo.

Om 11.00 uur werd er afgetrapt op sportpark de Grote Moat tegen Stevo. TVC en Stevo begonnen beide afwachtend aan de wedstrijd. In de eerste minuten leverde dit tot weinig grote kansen. Halverwege de eerste helft kreeg TVC een vrije trap vlak over de middelijn, de bal viel tussen de verdediging en de keeper van Stevo in, Pieter Koers was er als die kippen bij om de bal achter de goalie van Stevo te koppen. Heel lang kon TVC niet genieten van de voorsprong. Stevo kreeg een corner en deze werd ongelukkig, ook door Pieter Koers, in eigen goal gewerkt. Hierdoor gingen we rusten met een 1-1 tussenstand.

TVC begon niet goed aan de tweede helft, zo werden er veel duels verloren tegen het fysieke Stevo.Halverwege de tweede helft kwam de rappe buitenspeler van Stevo alleen op Thomas Roelofs af. De aanvaller bleef kalm en schoof de bal in de verre hoek. Vlak voor tijd probeerde TVC de gelijkmaker te forceren door 1 op 1 te gaan spelen, helaas kregen de jongens van TVC uit de tegenaanval de 1-3 om de oren. Al met al een terechte nederlaag in de derby tegen Stevo.

Volgende week speelt TVC  ’28 JO15-1 een thuiswedstrijd tegen De Zweef JO15-1. Alle support van harte welkom!

TVC JO17-1 speelt gelijk tegen UD

TVC JO17-1 speelde op 8 april de inhaalwedstrijd tegen UD. Op een zonovergoten Grote Moat werd om 14:30 uur afgetrapt. Ondanks dat TVC erg slordig aan de bal was kwam het via Harm Hofsté op voorsprong na een goede aanval. Daarna was het vooral UD dat mocht en kon aanvallen. TVC kon hier weinig tegenin brengen en ging onzorgvuldig om met de ruimtes in de tegenaanval. Uiteindelijk scoorde UD uit een ingedraaide cornerbal. Niet lang daarna wist Harm Hofsté opnieuw te scoren nadat de keeper uit Weerselo de bal niet goed verwerkte. Met een 2-1 werd ook de kleedkamer voor de rust opgezocht.

In de tweede helft bleef UD aanvallen en kon het scoren vanuit de tweede bal na een vrije trap. TVC kon nog éénmaal op voorsprong komen na een spaarzame aanval en kon Harm Hofsté zijn hattrick voltooien. De winst kon jammer genoeg niet over de streep getrokken worden nadat een afgeslagen bal uit een hoekschop werd binnengeschoten en zo de eindstand van 3-3 bepaald werd. TVC was hiermee het gelukkigst gezien het spelbeeld die middag.

Aanstaande zaterdag speelt TVC JO17-1 tegen De Tukkers JO17-1. Om 15:00 wordt er afgetrapt in Albergen.