Om 14:00 werd er afgetrapt op Sportpark De Noork in Hengelo. Na vorige week de deksel op de neus gekregen te hebben in Nijmegen, moest vandaag de rug gerecht worden om nog omhoog te kunnen blijven kijken. Noemenswaardig is de rentree van keeper Ruud Hesselink, die na maandenlang blessureleed weer onder de lat bij het eerste team stond.

TVC begon sterk. BWO kwam nauwelijks aan de bal terwijl TVC de bal goed rond liet gaan in de ploeg. In het begin leidde dit nog niet tot veel kansen, maar het was duidelijk dat TVC er geen gras over wilde laten groeien deze wedstrijd. Dat bleek ook tussen minuut 20 en minuut 33. In 13 minuten tijd wist TVC maar liefst 4 keer het net te vinden en de wedstrijd te beslissen. De eerste goal, in minuut 20, kwam op naam van Daan Geerts na een goede voorzet van Okke Schepers. 4 minuten later scoorde Mauro Plegt na goed voorbereidend werk van Geerts. De 0-3 kwam op naam van Tom Koelman, deze wedstrijd als centraal verdediger, uit een korte corner. Vervolgens wist Okke Schepers van buiten het strafschopgebied de bal in de verre hoek te plaatsen: 0-4. Voor rust schoot Schepers ook de lat bijna doormidden uit een vrije trap, helaas dus zonder doelpunt. Met een stand van 0-4 werden de kleedkamers weer opgezocht.

De tweede helft ging begon TVC ook fel. In de 49e minuut resulteerde dit zelfs tot de 0-5 door Schepers na een assist van Daan Geerts. Na dit doelpunt ging TVC een versnelling lager en was het zaak de wedstrijd rustig uit te spelen. Dit lukte bijna foutloos: in de 60e minuut scoorde BWO de 1-5, maar voor de Hengeloërs viel er geen eer meer te behalen in het verloop van de wedstrijd. Naast de rentree van Ruud Hesselink maakte ook Stef Roelofs in de 67e minuut weer zijn opwachting na 6 maanden afwezigheid. Ondanks de komst van de topscorer van TVC bloedde de wedstrijd dood, met een team dat volledig tevreden was met de stand op het scorebord en een team dat geen energie en vechtlust had om hier iets aan te veranderen. Hierdoor pakt TVC drie ontzettend belangrijke punten in de strijd tegen degradatie.

Volgende week spelen de mannen van Marcel Waaijer weer thuis, Rigtersbleek komt op bezoek. Om 14:00 wordt er afgetrapt.

TVC 2 laat punten liggen tegen De Zweef 2

Vandaag stond de wedstrijd tegen hekkensluiter De Zweef 2  op het programma voor TVC 2 in het zonovergoten Nijverdal. Een wedstrijd van bedenkelijk niveau speelde zich af, waarbij er meer fout dan goed ging. De Zweef 2 kon aanvallend geen vuist maken, iets dat iets beter lukte bij de blauwwitten. Na twintig minuten kwam TVC 2 wel op voorsprong, een rebound werd door de teruggekeerde Roy Alink in het doel geschoten. Veel meer kansen werden er in de eerste helft niet gecreëerd door beide ploegen: de ranja werd opgezocht bij een 0-1 stand.

De tweede helft werd door TVC 2 rampzalig gestart, waar het schortte aan scherpte en concentratie. Binnen de minuut kwam De Zweef 2 al op gelijke hoogte uit een voorgetrokken vrije trap. Het ging van kwaad tot erger voor TVC, toen De Zweef zelfs op voorsprong kwam: na wederom niet goed verdedigen kon een speler van De Zweef vrij binnenkoppen bij de tweede paal: 2-1.
Voor TVC 2 was dit reden om vol op de aanval te gaan spelen, wat tot enkele kansen leidde. Het duurde tot de 80e minuut tot het de gelijkmaker vond. Na een keurige aanval kon Marc Oudehinken vanaf 20 meter de bal in de onderhoek schieten: 2-2. TVC kreeg vlak voor tijd nog een enorme kans, maar het schot vanaf 5 meter werd door de Nijverdalse keeper klemvast gepakt.

Een teleurstellend gelijkspel dus voor de mannen van René Remie, dat had gehoopt om met drie punten huiswaarts te keren. Positief punt is uiteraard dat met dit resultaat de ploeg al 9 duels op rij ongeslagen is. Volgende week bezoekt Orion 2 de Grote Moat: TVC 2 zal een betere (team)prestatie op de mat moeten leggen om de drie punten over de streep te trekken.