Team Gemeente Tubbergen JO13 verliest oefenwedstrijd van TVC JO13-1

Op woensdagavond 7 juni stond het oefenduel TVC JO13-1 – Team Gemeente Tubbergen op het programma. Dit is de eerste oefenwedstrijd voor de jongens en meisjes die geselecteerd zijn voor Team Gemeente Tubbergen ter voorbereiding op de 13e editie van het International U12 Tournament dat op zondag 18 juni bij TVC ’28 in Tubbergen gehouden gaat  worden. Voorafgaand aan de wedstrijd, die bij TVC ’28 op het hoofdveld werd gespeeld, werden er teamfoto’s gemaakt. Na de warming up was het om 19.00 uur tijd om af te trappen.

Vanaf de eerste minuut was het Team Gemeente Tubbergen dat de bovenliggende partij was. Het spel speelde zich veelal op de helft van TVC JO13-1 af. Team Gemeente Tubbergen zat er fel bovenop, heroverde telkens snel de bal maar deed er te weinig mee. Individuele kwaliteit was er wel maar het was als team logischerwijs onwennig. Uit het niets was er een uitval over de linkerkant van TVC JO13-1 en de eerste kans was gelijk raak, 1-0. Voor rust wist Team Gemeente Tubbergen de gelijkmaker, ondanks een aantal mogelijkheden, niet meer te realiseren. In de rust zijn er wat omzettingen gedaan bij Team Gemeente Tubbergen en zijn de jongens en meisjes geïnstrueerd wat te doen bij eigen balbezit en balbezit tegenstander.

Na de rust werden de basiszaken beter opgepakt. Er werd beter vanuit de positie gespeeld en de spelers en speelsters lieten de bal wat meer het werk doen. Ondanks dat Team Gemeente Tubbergen de betere ploeg was werd er niet gescoord. Er werden diverse mogelijkheden en een paar goede kansen gecreëerd maar er werd niet gescoord. Net als in de eerste helft kwam TVC JO13-1 er nog één keer gevaarlijk uit. Door een goed blok bleef de 2-0 Team Gemeente Tubbergen bespaard. Tijdens de slotfase probeerde Team Gemeente Tubbergen er nog alles aan te doen maar dat bleek tevergeefs. Het was een hele sportieve wedstrijd en het was ook mooi om te zien dat er zoveel toeschouwers op af waren gekomen!

Volgende week woensdagavond om 19.00u staat de tweede oefenwedstrijd tegen NEO JO13-1 op de rol. Team Gemeente Tubbergen hoopt dat er dan wederom zoveel toeschouwers op de wedstrijd af komen in Tubbergen!