TVC ’28 stelt teleur met een gelijkspel in Dalfsen

Nadat TVC ‘28 afgelopen zondag met 3-0 thuis had weten te winnen van vv Roden, moest het vandaag in en tegen Dalfsen. Dalfsen de huidig nr 8 van de ranglijst is nog volop in de race voor handhaving in de 1e klasse en boekte de afgelopen week een prima 1-4 overwinning uit bij GRC Groningen.

Naaste concurrenten van TVC ‘28 voor het kampioenschap, NEO en WVV lieten in hun onderlinge wedstrijd beiden punten liggen nadat op de zaterdagavond in Borne na 90 minuten een  1-1 op het scorebord stond. Voor TVC ‘28 het meest ideale scenario om het kampioenschap te kunnen behalen in de eerste klasse E. Immers puntenverlies bij de 2 naaste concurrenten en winst in Dalfsen zou betekenen dat TVC ‘28 op de voorlaatste speeldag op 14 mei thuis tegen vv Emmen de titel zou kunnen binnenslepen.

TVC ‘28 begon goed aan de wedstrijd tegen Dalfsen. In de eerste minuut werd Thijs Koopman vrij  voor de goal gezet door Niek Staarink maar hij lobte de bal jammerlijk over het doel. 10 minuten later was het Wessel Hofste die zijn schot voorlangs zag gaan. In de 15e minuut was het Dalfsen dat op 1-0 kwam. Ruud Hesselink werkte de bal niet goed weg waardoor de spits van Dalfsen de bal kon binnenschieten. TVC ‘28 raakte hierdoor van slag. De ploeg ging te gehaast op jacht naar de gelijkmaker wat leidde tot een slordig veldspel. Na ruim een half uur kwamen Huizinga en Roelofs in het veld voor Koopman en Snijders. Voor rust kreeg TVC ‘28 nog 2 schietkansen middels Starink en Roelofs. Tussendoor was keeper Ruud Hesselink nog belangrijk middels een prima redding.

In de tweede helft kwam Dalfsen via een uitval, wat overigens buitenspel was, op 2-0. TVC ‘28 ging nogmaals wisselen en bracht Schepers en Sjoers voor Schlepper en Huiskes. Okke Schepers die terugkwam van een blessure en daardoor niet eerder gebracht kon worden viel prima in. Zijn eerste schot werd gered door de keeper maar op zijn tweede poging middels een afstandsschot had de keeper geen antwoord, 1-2. Even later was het Huizinga die voor de 2-2 zorgde en de bal schitterend binnenschoot. TVC ‘28 ging op jacht naar meer maar moest opletten voor de gevaarlijke uitvallen van Dalfsen. Het was Okke Schepers die nog een mogelijkheid kreeg uit een corner maar zijn bal ging helaas over. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een voor TVC ‘28 teleurstellend gelijkspel wat overigens wel terecht was. Met nog 2 wedstrijden te gaan en 2 punten voorsprong op NEO en WVV heeft de ploeg uit Tubbergen nog alles in eigen hand. De eerstvolgende wedstrijd is thuis tegen Emmen op 14 mei.