TVC 1 heeft vanmiddag de wedstrijd tegen Winterswijk gelijk gespeeld en door het verlies in de eerste wedstrijd promoveert Winterswijk nu naar de 1e klasse. De Winterswijkse supporters, die in zeer grote getale naar Tubbergen waren gekomen, konden na afloop een feestje vieren. TVC 1 moest vanmiddag in Tubbergen proberen de 1-0 nederlaag tegen Winterswijk weg te werken en begon voortvarend aan de wedstrijd. In de 5e minuut belandde een voorzet van Roy Alink, die van richting werd veranderd, op de kruising.

Na 14 minuten was echter de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Thijs Koopman stopte een aanvallende actie van de nummer 7 van Winterswijk en kreeg hiervoor meteen de rode kaart. Een erg zware beslissing van de jonge scheidsrechter Nijdeken, om zo vroeg in de wedstrijd rood te geven, aangezien er nog 2 verdedigers van TVC1 in de buurt waren. De wedstrijd was hiermee dood gemaakt, wat erg jammer was voor de talrijke supporters. Desondanks kreeg Jeffrey Huizinga in de 20ste minuut een grote kans, maar zijn inzet ging net voorlangs. Winterswijk kreeg in de 29ste minuut een uitgelezen mogelijkheid om de score te openen, maar Yetha Nyamsangya stuitte op doelman Hesselink van TVC1.

Na de rust werd het spel rommeliger en zakte het spelbeeld tot een bedenkelijk niveau. Winsterwijk verzuimde om de wedstrijd in het slot te gooien en TVC1 probeerde met 10 man met lange ballen naar voren nog iets te forceren. In de 65ste minuut leverde dit een kansje op voor Roy Alink en in de 69ste minuut voor Kelvin Stopel. De wedstrijd leek als een nachtkaars uit te gaan, tot in de 90ste minuut de keeper van Winterswijk, Niels Janssen uitgroeide tot de “man of the match”. Met een katachtige reflex sloeg hij een afgeslagen bal bij een corner uit zijn doel en redde daarmee zijn team van de verlenging. De blessuretijd bleef verder zonder doelpunten.

Een smet op de wedstrijd was nog de rode kaart voor Jeffrey Huizinga in de 94ste minuut voor een slaande beweging naar een tegenstander. Door dit resultaat dient TVC1 volgende week zondag aan te treden tegen STEVO, dat niet verder kwam dan een 2-1 overwinning op BWO. Door alle schorsingen en blessures wordt het nog een hele puzzel voor de trainer van TVC1, Eric Lippold om volgende week een strijdlustig team op de been te brengen.

De wedstrijd tegen STEVO zal zondag 11 juni om 14.00 uur worden gespeeld op neutraal terrein.