Na de winst van 2 weken geleden tegen Heino, moest TVC ’28 winnen om de aansluiting met de middenmoot niet te verliezen. TVC ’28 begon de wedstrijd goed; ze had een veldoverwicht  en creëerde enkele kleine kansjes. Toch werd het in de 6e minuut 0-1 voor de Zweef; keeper Job Kuipers werd door Tomas Vermeulen verrast; hij kopte de bal over de keeper in het doel. Het spelbeeld veranderde niet; TVC ’28 behield een licht veldoverwicht maar door knullig uitverdedigen werd het nog binnen het half uur 0-2 door Nick Snellink. Nu was het de Zweef, die de lakens uitdeelde maar vlak voor rust wist Daan Geers een hoge voorzet prima terug te leggen op Tom Koelman die van dichtbij de aansluitingstreffer kon binnentikken: 1-2. TVC ’28 geloofde er weer in en zette aan, maar kon amper gevaarlijk worden voor het doel van de tegenstander.

In de 2e helft zakte het spelpeil; van beide kanten was het een matige vertoning en er ontstonden amper uitgespeelde kansen. Het laatste half uur moest TVC ’28 met 10 man verder, nadat Stefan Huiskes zijn 2e gele kaart kreeg. Kort daarna stifte Tom Heuver de bal over de uitkomende Job Kuipers en werd het 1-3. De Zweef bleef makkelijk overeind ondanks dat zij geen gebruik konden maken van de overtalsituatie op het veld. Even werd het nog spannend, toen, na goed doorzetten van invaller Marijn Frons, de bal via de kluts hoog voor het doel kwam en Tom Koelman de bal in de verre hoek kon koppen 2-3. TVC ’28 wilde meer maar had het geluk niet aan haar zijde toen de scheidsrechter het vlagsignaal voor buitenspel wegwuifde en de Zweef wedstrijd op slot gooide: 2-4. TVC ’28 was niet bij machte nog gevaarlijk te worden en zo verspeelde TVC ’28 3 belangrijke punten.

Volgende week speelt TVC ’28 wederom een thuiswedstrijd en wel tegen BWO. De wedstrijd begint op 14.00 uur.