TVC’28 begon niet sterk aan de uitwedstrijd, Longa’30 dicteerde de wedstrijd en wist enkele kleine kansen te creëren. Na 20 minuten was het toch TVC’28 dat de openingstreffer maakte. Een lange inworp viel op 18 meter voor de voeten van Jeffrey Huizinga; hij liet de bal op spectaculaire wijze in de bovenhoek belanden. Hierna kwam TVC’28 beter in het spel en werden er aan beide kanten kansen gecreëerd. Vlak voor rust was het Longa’30 dat de 1-1 maakte. Via de linkerkant werd de bal laag voor gegeven en de spits schoof de bal beheerst binnen.  Jeffrey Huizinga werd na een goede actie op onjuiste wijze gestuit en de bal werd op de stip gelegd. Stef Roelofs weet normaal gesproken raad met dit buitenkansje, dit keer wist de keeper redding te brengen. Met een stand van 1-1 werd er gerust.

In de 2e helft werd er door beide teams voor iedere meter gestreden. Dit had tot gevolg dat er aan beide kanten veel kansen werden gecreëerd. TVC’28 wist op een 1-2 voorsprong te komen. Na een voorzet van Jeffrey Huizinga was het Stef Roelofs die binnenschoot. In de 79ste minuut waren de rollen omgedraaid en schoot Jeffrey Huizinga zijn 2e van de dag binnen: 1-3. Vlak na de aftrap wist Longa’30 de aansluitingstreffer te maken en ging daarna 1 op 1 spelen. Waar TVC’28 er helemaal door zat, was het Longadat extra lucht wist te vinden. Een gigantisch slotoffensief van Longa’30 resulteerde niet alleen in de 3-3, maar ook in de 4-3, ver in blessuretijd.

TVC’28 geeft 3 kostbare punten uit handen en moet zich bij elkaar rapen voor de volgende wedstrijd. Op 5 februari komt SC Bemmel op bezoek, de bal zal gaan rollen om 14:00 uur.