TVC '28 1 verliest van koploper Orion 1

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Afgelopen zondag ontving de hoofdmacht van TVC ’28 thuis de koploper in de eerste klasse E: Orion uit Nijmegen. Deze promovendus bond ook TVC ’28 aan hun zegekar.

Op een kil en winderig sportpark de Grote Moat startte Orion furieus. TVC ’28 was in de beginfase niet bij de les en moest zich beperken tot verdedigen. Al in de derde minuut moest Maarten Oude Avenhuis aan de noodrem trekken en kreeg hij een gele kaart.
Na een tweetal kansjes voor Orion, kwam TVC ’28 na tien minuten spelen beter in de wedstrijd en leidde een voorzet van Daan Geers voor de eerste hectische situatie voor het doel van Orion, zonder dat het een doelpunt opleverde.
Tot een half uur spelen hielden beide ploegen elkaar redelijk in evenwicht waarbij Orion gevaarlijker was doordat zij snel in de omschakeling waren en elkaar beter wisten te vinden dan TVC ’28.
Nadat een overtreding op Stef Roelofs was bestraft met geel en een vrije trap die niets opleverde, werd de daaropvolgende aanval van Orion door de keeper Ruud Hesselink onschadelijk gemaakt door goed uit te komen en het schot te keren.
Toch moest hij het antwoord schuldig blijven toen Vincent Alberts van Orion na weer een snelle aanval de bal over de uitkomende TVC ’28 goalie lobde en de stand op 0-1 zet. Aan dit doelpunt leek een buitenspelluchtje te zitten maar scheidsrechter Nijdeken keurde het doelpunt goed.
Direct daarna werd het 0-2 door dezelfde Vincent Alberts; de verdediging van TVC ’28 zag er bij dit doelpunt niet goed uit.
Orion wilde doordrukken en de wedstrijd nog voor rust beslissen, maar vlak voor rust kopte Maarten Booyink uit een corner vallend van dichtbij de aansluitingstreffer binnen : 1-2.

Na rust kwam TVC ’28 in eerste instantie feller uit de kleedkamer. Duels werden gewonnen en er werd beter gecombineerd. Daarna volgde er een fase waarbij het spel grimmiger werd door overtredingen en verbaal geweld. Echte kansen werden er door TVC ’28 tot de 60e  minuut niet gecreëerd. Toen kreeg TVC ’28 pas de eerste kans van de 2e helft; Okke Schepers schoot voorlangs.
In de laatste 20 minuten van de wedstrijd werd het een open duel en kwamen er kansen voor TVC ’28. Zo werd een schot van Okke Schepers door de keeper gekeerd. Maar ook Orion kreeg kansen, waarbij de uitstekend keepende Ruud Hesselink een paar keer reddend optrad.
De grootste kans zou Stef Roelofs krijgen toen alleen op de keeper af ging na een mooie diepe pass en zeker niet in buitenspelpositie stond. Toch werd hij, op advies van de grensrechter, terug gefloten. Dit was dé kans op de gelijkmaker geweest.
De eindfase was spannend met kansen aan beide zijden. Voor TVC ’28 kopte Stef Roelofs vlak voor tijd uit een vrije trap de bal net over de lat. De eindstand was dan ook 1-2.
Orion was vandaag de beste ploeg, maar waar het TVC ’28 nu geen punten opleverde, had 1 punt er misschien wel in gezeten.
Na de winterstop hervat TVC ’28 de competitie op 26 januari met een uitwedstrijd tegen SC Bemmel.[/mpc_textblock]