TVC VR1 stevent af op kampioenschap na monsterzege op concurrent Neede

Na een succesvol seizoen vorig jaar in de 5e klasse, welke met een ongeslagen kampioenschap werd afgesloten, ging TVC VR1 het nieuwe seizoen vol vertrouwen tegemoet. Dit seizoen werden, op 1 wedstrijd na, alle wedstrijden met winst afgesloten. Neede VR1 uit, toen we nog moesten ontwaken uit onze winterslaap en in de ijzige kou. Tijdens, een van onze kant, volledige off-day dropen we hier met een 1-0 verlies het veld af. Een terechte nederlaag die ons de scherpte en de absolute wil om te winnen terugbracht. Alle daaropvolgende wedstrijden werden weer gewonnen en dus keken wij vol smacht uit naar de wedstrijd tegen Neede VR1 thuis. Dat moest onze wedstrijd worden. Revanche! Het verschil tussen Neede en ons was op 29 mei 1 punt, in het voordeel van Neede VR1. Voor ons dus de noodzaak om deze wedstrijd te winnen om nog kans te maken op het kampioenschap in de 4e klasse.

Van zowel Neede VR1 als TVC VR1 was de nodige support aanwezig om deze spannende wedstrijd te aanschouwen. Wij waren gebrand en hadden er heel veel zin in! Rond 11.00 uur klonk ‘t fluitsignaal op de Grote Moat en direct waren we duidelijk aanwezig. Al in de 2e minuut wisten wij de openingstreffer te maken waarbij de ontlading enorm was. Natuurlijk wetende dat het nog lang niet gespeeld was. Het duurde eventjes voordat wij de wedstrijd weer meer naar onze hand wisten te zetten. Na zo’n 20 minuten spelen werd de 2-0 binnen getikt en wisten we weer iets meer ons eigen spel te spelen. Neede VR1 werd niet echt gevaarlijk maar ze deden er alles aan het ons moeilijk te maken. Toch maakten wij in de eerste helft nog de 3-0 en de 4-0. Vol vertrouwen zochten wij de kleedkamer op. Er van uitgaande dat Neede VR1 nog na rust nog 1 keer zou proberen om de aansluitingstreffer te maken begonnen we geconcentreerd aan de 2e helft. Onze achterhoede werd echter niet op de proef gesteld en wij beloonden onszelf in de 2e helft met nog maar liefst 4 doelpunten. Eindstand 8-0! Vooraf hadden we erg veel vertrouwen in ons team en dat wij de wedstrijd met winst zouden afsluiten, maar dat de score zo hoog zou oplopen.. Boven verwachting en echt een top wedstrijd gespeeld. Een echte teamprestatie.

De weg naar het kampioenschap is nog kort en de kaarten lijken langzaam aan geschud. Aanstaande zondag eerst een potje UNO VR1 in Borculo, bij winst is het kampioenschap al behaald. Echter volgt de apotheose op zondag 21 mei. Dan staat onze ‘kampioenswedstrijd’ op het programma. Thuis op sportpark De Grote Moat in Tubbergen spelen wij om 11:00 tegen de dames van ST: Erix/ KSV VR1 uit Lievelde. TVC VR1 nodigt iedereen uit om hierbij aanwezig te zijn.