Op zondag 26 maart stond voor TVC de uitwedstrijd tegen vv GOMOS  (Drenthe) op het programma.

Vv GOMOS is opgericht op 1 juni 1945. De oprichting kwam door fusies tussen voetbalverenigingen uit verschillende dorpen rondom Norg. De naam GOMOS staat voor Goede Oefening Maakt Ons Sterk. GOMOS speelt al vanaf het begin in de huidige clubkleuren geel/zwart en speelt vanaf 2019 in de eerste klasse. Huidig trainer van vv Gomos is oud FC Groningen spits Martin Drent.

Op Sportpark Schapendrift werd om 14 uur afgetrapt. Op een enigszins zwaar, hobbelig veld was het TVC die vanaf het begin het initiatief nam.

Dit resulteerde in het eerste kwartier tot mogelijkheden voor Wessel Hofste en Stefan Huiskes. Diezelfde Huiskes had na een half uur een grote kans toen hij oog in oog met de keeper voorlangs schoot. Even later was het Stef Snijders die de bal op de lat kopte. TVC gaf in de eerste helft niets weg tot aan de 45e minuut. Door een communicatie fout tussen Koen Fleer en Ruud Hesselink kon de spits van Gomos de bal met het hoofd toucheren, 1-0. Dit was tevens de ruststand.

Okke Schepers kwam vervolgens voor Stef Roelofs. TVC probeerde nog meer druk te zetten maar het was Gomos dat er nu toch enkele keren gevaarlijk uitkwam. Okke Schepers moest halverwege de 2e helft het veld alweer verlaten vanwege een blessure aan zijn knie. Thijs Koopman uit de JO19-1 was zijn vervanger. Mick Schlepper en Jeffrey Huizinga kwamen nog voor Stef Snijders en Marijn Frons.

TVC nam risico’s om op jacht te gaan naar de gelijkmaker maar slaagde er niet in om tot scoren te komen. Al met al een teleurstellend resultaat, daar waar het het gat met NEO kleiner ziet worden. Een geluk bij een ongeluk is het gelijke spel van NEO tegen GRC Groningen, waardoor de koppositie behouden wordt.

Aanstaande zondag speelt TVC thuis de topper tegen de nummer 2 NEO dat 2 punten achterstaat op TVC.Komt dat zien! Om 14:00 wordt er afgetrapt.