Een week na de ruime nederlaag in de uitwedstrijd tegen kampioenskandidaat Quick 1888, stond voor TVC’28 afgelopen zondag de thuiswedstrijd tegen middenmoter Heino op het programma. Het duel eindigde, net als de uitwedstrijd afgelopen november, in een 1-1 gelijk spel.

Wedstrijdverloop
Om 14.00 uur klonk het beginsignaal van scheidsrechter Alberts en ging de wedstrijd onder zonnige maar winderige weersomstandigheden van start. De wedstrijd kende een rommelige openingsfase zonder kansen. TVC’28 was te gehaast in de opbouw, waardoor balbezit vaak van korte duur was. Heino was verzorgder in de opbouw maar kon geen kansen creëren. Met name Mick Schlepper trad verdedigend een aantal keren goed op, zodat voorkomen werd dat Heino gevaarlijk kon worden. Slechts sporadisch kon TVC’28 gevaarlijk worden; zo kwam eerst Maarten Oude Avenhuis en even later Carlo Stroot ten val in het strafschopgebied van Heino; de scheidsrechter gaf in beide gevallen, terecht, geen strafschop. Na een goed half uur spelen kwam TVC’28 goed weg: tot twee keer toe in één aanval werd het houtwerk van het Tubbergse doel geraakt. Vlak voor rust schoot Mauro Plegt, nadat hij na een goede combinatie tussen Jeffrey Huizinga en Kelvin Stopel helemaal vrij was gespeeld, vanaf de rand van het strafschopgebied tegen de paal; nu kwam Heino goed weg. De ruststand was dan ook 0-0. Ook in de tweede helft was het van beide kanten geen goede wedstrijd en gebeurde er weinig. Tot de 60e minuut: een door TVC’28 weg gewerkte cornerbal werd door de rechtervleugelspeler van Heino opnieuw voorgezet en door de spits van Heino binnen gekopt: 0-1.
Nadat de wedstrijd korte tijd was stil gelegd in verband met een zware blessure van een Heino speler, werd TVC’28 feller, maar het bleef gehaast en chaotisch spelen. In de 87e minuut werd het alsnog 1-1: keeper Ruud Hesselink bracht de bal met een goede uittrap bij Jeffrey Huizinga. Diens voorzet werd weg gekopt. Tom Koelman controleerde de bal en lobte de bal vanaf 25 meter over de boomlange doelman van Heino die te ver voor zijn doel stond. Er volgde nog een spannende slotfase, waarbij Marc Oudehinken een bal van de doellijn haalde en Kelvin Stopel uit een corner net naast kopte. Er werd niet meer gescoord en de eindstand was dan ook 1-1.

Komende zondag speelt TVC 1 weer een thuiswedstrijd en wel tegen Tubantia.

Belangrijke driepunter voor TVC 2
Directe concurrent Spero 2 kwam op voorsprong door een vrije trap die vanaf de zijlijn ineens binnenwaaide, 0-1. Nog voor rust trok TVC 2 de stand gelijk. Na een goede actie van Roy Alink was Kevin Stroot trefzeker, 1-1. In het tweede bedrijf trok de ploeg van Rene de Visscher het duel naar zich toe. Kai Steggink zorgde met een fraaie kopbal voor de 2-1. Nadat Sjoerd Grobbink al een assist had gegeven, was hij vervolgens tweemaal het eindstation. Toen Tim Waaijer de stand op 5-1 bracht was het verzet van Spero 2 gebroken. In de slotfase deed de ploeg nog iets terug, maar het bleef bij 5-2.
Hoewel TVC 2 met deze overwinning goede zaken deed is de ploeg nog niet zeker van handhaving.
Volgende week komt DVC’26 2 op bezoek in Tubbergen en wordt er om 11.15 uur afgetrapt.

Verlies voor TVC 3
TVC 3 heeft in een wedstrijd zonder belangen de uitwedstrijd tegen Quick’20 4 met 6-4 verloren. In een wedstrijd waarin beide ploegen vele kansen hebben gemist bleek Quick’20 toch iets effectiever. Voor TVC waren Daan (3) en Wietze de doelpuntenmakers.