Nadat TVC de eerste competitiewedstrijd had gewonnen, moest het team van Michiel Mensink en Koen Reinerink in de 2e wedstrijd richting Friesland.

Op ‘t Heidefjild nam TVC het op tegen vv Jubbega! Vv Jubbega eindigde vorig seizoen als 5e in de eerste klasse Noord en heeft veel ervaren spelers in haar selectie. Bovendien spelen ze in Friesland op natuurgras. Een mooie uitdaging dus!

TVC begon goed aan de wedstrijd wat in de eerste 10 minuten wat kleine kansen opleverde. In de 22e minuut verslikt Koen Fleer zich in de bal door een hobbel op het veld. Vervolgens vliegt de bal via de schoen van Maarten Booijnk in het eigen doel. TVC komt hierdoor tegen de verhouding in op achterstand.

Mart Groothuis start in de 25e minuut een solo maar wordt gestopt door een overtreding die bestraft wordt met een gele kaart. In de 34e minuut kopt Mart Groothuis de bal tegen de paal. Vlak daarna vindt hij echter wel via een assist van Stefan Huiskes het net.  Hiermee komt TVC op gelijke hoogte. Vlak voor rest heeft Stef Roelofs de 1-2 op zijn schoen maar hij mist scherpte in de afwerking. TVC gaat rusten met 1-1

Vlak na de rust gaat Stef Snijders goed door in de 54e minuut. Zijn schot wordt tot corner gewerkt door de keeper. TVC domineert ook in de 2e helft en krijgt opnieuw weer een heel aantal kansen.

TVC komt in de 73e minuut eindelijk op voorsprong. Koen Fleer kopt de bal binnen na een goed genomen corner door Koen Leemhuis.

In de eindfase speelt TVC de wedstrijd gedegen uit en wint ook de 2e competitiewedstrijd.

Volgende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen SVBO uit Barger Oosterveld op het programma. Aanvang 18 uur.

TVC 2 en TVC 3 pakken goede punten

Op zondagochtend kwamen het tweede en derde elftal van TVC ook in actie. TVC 2 wist uit bij Longa ’30 met 0-8 (!) te winnen in de Reserve Hoofdklasse. Eén klasse lager speelde TVC 3 tegen De Tukkers in Albergen, met een 0-0 als resultaat. Alle drie de selectieteams blijven dus ongeslagen in competitieverband.