De hoofdmacht van TVC werkte zich op Hemelvaartsdag over de eerste horde in de nacompetitie op weg naar klassenbehoud. In een meer spannende dan hoogstaande strijd werd SDC’12 met 3- 2 teruggewezen. Het eerste treffen in Denekamp eindigde in een 1 – 1 gelijkspel. Door de winst is TVC door naar de tweede ronde.

In de eerste helft ging het duel lange tijd gelijk op. Beide teams creëerden kansen, maar wisten het net niet te vinden. Het eerste serieuze wapenfeit van de thuisclub kwam van Roy Alink. De spits zag zijn bekeken afstandsschot op de lat uiteen spatten. Even later waren de druiven zuur voor de thuisclub. SDC opende de score. Een droge schuiver van Mohammed Jamal Said was TVC-goalie Ruud Hesselink te machtig (0 – 1).

Na de thee domineerden de Denekampers aanvankelijk het spel. Met hard werken wist TVC zich geleidelijk onder de druk uit te werken. De ploeg van Erik Lippold werd daarvoor beloond. Een fluwelen pass van Mauro Plegt werd bekroond door Roy Alink die hard binnenkopte (1 -1). Even later was het opnieuw Mauro Plegt die zich in de kijker speelde. Op aangeven van Okke Schepers liet de brisante aanvaller de SDC-doelman kansloos (2 – 1). De thuisclub rook bloed en wilde meer. Tom Koelman ging bij een corner van Okke Schepers mee naar voren, sprong boven alles en iedereen uit en kopte onberispelijk binnen (3 – 1). Daarmee leek het duel beslist. SDC gaf zich echter nog niet gewonnen en kwam in blessuretijd nog terug door een treffer van Jorg Schulte. Verder liet TVC het niet komen.

Door de zege plaatst TVC zich voor de volgende ronde. Net als vorig seizoen ontmoet de ploeg daarin FC Winterswijk dat een maatje te groot bleek voor het Almelose Luctor et Emergo. A.s. zondag is het eerste treffen in de Achterhoek. Om 14 uur gaat de bal rollen. De return is op Tweede Pinksterdag in Tubbergen, eveneens om 14 uur. De winnaar van het tweeluik speelt komend seizoen in de eerste klasse. De verliezer krijgt een herkansing die voor zondag 11 juni op de rol staat. Tegenstander is dan de verliezer van de tweestrijd tussen BWO en STEVO.