Links van Varsseveld, rechts van Varsseveld… wij gaan in ieder geval náár Varsseveld; 4-1 winst op VVL in de halve finale!

Om voor de wedstrijd even wat afleiding te zoeken begonnen we de dag met een gezamenlijk ontbijt bij TVC, waarbij ik geloof dat er meer bananen dan broodjes aanwezig waren ;) De energie moest toch ergens vandaan komen.

Over de eerste helft viel niet veel te zeggen, behalve dat er geweldig veel support aan de lijn stond, hartstikke mooi. VVL had de wind flink mee en probeerden druk te zetten, wij hadden de wind flink tegen en waren vooral aan het proberen onder de druk uit te voetballen. Na een matte eerste 45 minuten was het dus nog 0-0 en hadden alle mensen aan de lijn nog niet geweldig voetbal gezien.

De tweede helft was het onze beurt om met de wind mee te voetballen. In tegenstelling tot VVL lukte het ons wel om fatsoenlijke aanvallen op te zetten en godzijdank werd het 10 minuten na rust ook 1-0 voor ons door een mooie goal van Lars Oude Rengerink.

Daarna was het wel even alle hens aan dek; een klein kwartier lang zocht VVL gedreven naar de 1-1 en hadden we wat moeite met het wegwerken van de bal. Op een gegeven moment lukte het ons eindelijk om onder de druk uit te voetballen en uit een goede counter lukte het Nick om de bal vanuit de voorzet er goed in te schieten: 2-0.

Hierna leek VVL het wel een beetje op te geven. Wij domineerden de rest van de wedstrijd waardoor de spelers uit Lengel er nauwelijks aan te pas kwamen. Vooral toen de keeper het nodig vond om een grabbelton na te bootsen en Tim daaruit de 3-0 erin kon leggen was het gedaan.

VVL had inmiddels een blok beton in de spits gezet om een goal te kunnen forceren, wat ze dan ook nog lukte via een goede kopgoal (3-1), maar vlak voor tijd wist Wouter dat nog beter na te doen en de 4-1 er snoeihard in te koppen. Job done.

27 mei mag het dan gebeuren: helemaal in Varsseveld aantreden in de finale van de beker! Een mooiere manier om je jeugd bij TVC af te sluiten is er niet…