TVC JO17-1 morst onnodig punten; JO15-1 en JO13-1 sluiten eerste seizoenshelft af

Naast het kampioenschap van de JO19-1, kwamen ook de andere selectieteams in actie afgelopen zaterdag. Hierbij de wedstrijdverslagen.

TVC JO13-1 speelt goed in Apeldoorn maar weet niet te winnen

Voor de laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft mochten we afreizen naar Apeldoorn tegen WSV. Zij stonden 2e in de competitie.

De eerste helft waren we heel goed aan de bal. In het begin was het nog moeilijk en was WSV beter maar later kwam de bal bij Siem Boerrigter aan de zijkant. Hij ziet dat Hidde Paalhaar diep loopt hij passt de bal naar Hidde. Toen kwam de keeper uit zijn goal maar hij was te laat waardoor Hidde hem erin kon schieten: 0-1 voor TVC. Daarna werd het helaas 1-1 en snel daarna alweer de 2-1. Toen kwam de 2-2 door een geweldige corner trap van Liam Albers op Siem boerrigter en die kopte hem erin. WSV scoorde de 3-2 en daarna weer de 4-2, en dat was de ruststand. Door naar de tweede helft.

De tweede helft waren we veel beter dan de tegenstander. De bal kwam een kwartier voor tijd bij Liam Albers.Hij passt de bal diep en Siem Boerrigter ging er achteraan. De keeper kwam weer uit zijn doel alleen Siem boerrigter was net iets sneller bij de bal en maakt de 4-3 knap met zijn linker van afstand. Helaas was het net niet genoeg om nog gelijk te spelen. Voor de rest werd er veel gefloten door de scheids deze wedstrijd.

Ondanks een knap resultaat tegen de nummer 2 konden er dus geen punten bijgeteld worden. Hierdoor eindigen we als negende in de 2e divisie. Zaterdag spelen we nog een oefenwedstrijd tegen Sparta Enschede JO13-1 thuis om 10:30.

Geschreven door Liam Albers

TVC JO15-1 gaat onderuit tegen kampioen PH

Zaterdag 10 december was voor JO15-1 de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop. PH kwam bij ons op bezoek. Bij winst zou PH kampioen zijn. Bij een gelijkspel of verlies zou Stevo er nog met het kampioenschap er vandoor kunnen gaan.

Na een goede warming-up start de wedstrijd op deze ijskoude dag. In het begin gebeurde er niet veel. Er kwamen aan beide kanten geen grote kansen. Na 20 minuten kwam PH met een goede counter die goed werd verdedigd door Siem, hieruit kwam wel een corner. Uit deze corner wist PH te scoren, doordat de bal niet goed werd weggewerkt. Na dit doelpunt veranderde er niet veel aan de wedstrijd. PH kreeg een paar kleine kansen, maar meer niet.

In de laatste minuut van de eerste helft kregen wij een vrije trap rond de middellijn. Onze keeper Thomas nam hem zodat onze lange Siem mee naar voren kon. Dit pakte niet helemaal goed uit, want PH kon hierdoor op de counter komen. PH speelde goed onze laatste mannetjes weg, waardoor ze vrij op Thomas, de keeper af konden. De speler van PH speelde de bal af, maar zijn teamgenoot wist de bal er niet in te krijgen voor open goal. Na deze laatste aanval was het rust.

Na rust veranderde er niet heel veel aan de wedstrijd. Wij kregen geen kansen, maar PH ook niet echt. 10 minuten voor tijd gingen we Siem in de spits neerzetten. Dit leverde helaas niks op voor ons, maar hierdoor kreeg PH wel een paar kansjes. Maar tot grote kansen kwamen ze niet. Vlak voor tijd kregen ze nog wel een kans waar Thomas goed bijzat, maar helaas was dat niet genoeg om het doelpunt te voorkomen, omdat ze vanuit de rebound konden scoren. Na deze goal volgde het eindsignaal al snel. 0-2, teleurstelling bij ons en blijdschap voor de kampioenen uit Almelo! Helaas weer geen punten voor ons. Deze competitie zit er voor ons nu op. Hopen op betere resultaten en meer doelpunten voor ons in de tweede seizoenshelft.

Zaterdag spelen we nog een oefenwedstrijd thuis om half 11 tegen KOSC om onze eerste seizoenshelft af te sluiten.

Geschreven door Jent Koopman

TVC JO17-1 speelt gelijk tegen BWO in doelpuntrijk duel

Zaterdag 10 december speelde JO17-1 een thuiswedstrijd tegen BWO JO17-3. TVC had vanaf het begin de overhand, maar was nog wat onrustig en kwam daardoor op een onnodige 0-1 achterstand. Naarmate de wedstijd vorderde kwamen de jongens uit Tubbergen beter in het spel en werden af en toe goede aanvallen opgezet. Etienne Fischer kon na zo een aanval in de rebound de 1-1 binnenschuiven. Het initiatief lag op dat moment duidelijk bij de thuisploeg, maar het was BWO dat de 1-2 scoorde door onoplettendheid achterin. Vlak na de rust kon BWO zelfs de 1-3 maken na miscommunicatie tussen de verdediging en keeper. TVC liet de kop echter niet hangen en pakte de draad weer op. Milan Wentrup kon zo met een prachtig afstandsschot de 2-3 maken en niet veel later was het Sietse Harmelink die uit een hoekschop de 3-3 binnen knikte. Hoewel TVC bleef doordrukken bleef nog een treffer uit en moesten de punten gedeeld worden.

Zaterdag speelt de JO17-1 de laatste wedstrijd van 2022, thuis tegen Vogido om 14:30.