TVC JO13-1 kent krankzinnige slotfase tegen Luctor; JO19-1 en JO17-1 winnen

Afgelopen weekend kwamen drie van de vier jeugd-prestatieteams in actie. De JO13-1 speelde een thuiswedstrijd tegen Luctor et Emergo JO13-1. De JO17-1 wist met 1-2 te winnen van BWO, terwijl de JO19-1 uitpakte en met maar liefst 2-7 won in Assen van ACV. De JO15-1 was vrij wegens te weinig spelers bij de tegenstander.

JO19-1 wint met 7-klapper in Assen

JO19-1 heeft een ruime overwinning geboekt tegen ACV. De ploeg uit Assen was met name in de eerste helft niet opgewassen tegen het voetbalgeweld uit Tubbergen. Het eerste kwartier had TVC het nog even moeilijk. ACV leek te scoren uit een corner maar het doelpunt werd afgekeurd. Daarna was het TVC die het initiatief nam. Er werden veel duels gewonnen en met name in het hoge druk zetten werd vaak de bal veroverd. In de eerste helft leidde dat tot een 4-0 (!) voorsprong. Thijs Koopman (2x), Wout Schrage en Rien Brughuis maakten op diverse fraaie wijzen de doelpunten.

In de tweede helft kwam TVC goed uit de startblokken. De stand werd uitgebouwd door Wout Schrage (0-5) en Sem Weghorst (0-6). Daarna verslapte TVC en kwam ACV terug tot 2-6. In de slotfase bepaalde Luuk Schepers de eindstand op 2-7.

Een dik verdiende overwinning. De komende weken spelen we tegen de kop van de competitie. Dan kunnen we laten zien of wij daar ook bij horen.

Aankomende zaterdag spelen we thuis tegen NEO om 14:30 uur. Komt dat zien!

TVC JO17-1 wint van BWO

Op 4 maart speelde JO17-1 een uitwedstrijd tegen BWO 17-3. Hoewel dit niet helemaal bleek uit de warming-up waren de jongens vanaf de aftrap goed wakker en was binnen de minuut reeds een voorsprong gerealiseerd. Nadat Gijs Versteeg nog op de lat schoot, kon gelegenheidsspits Siem Busscher vanuit de rebound scoren. Daarna ontspon zich een wedstrijd zoals we dit seizoen al vaker hebben gezien. Aan het sterke begin kon geen vervolg worden gegeven en geleidelijk werd de kwaliteit minder. BWO kon dan ook scoren nadat de bal van achteruit slecht verwerkt werd.

Na wat omzettingen in de rust kon TVC de draad weer oppakken en had het in zekere zin controle over de wedstrijd. Er werd weinig weggegeven, maar ook te weinig gecreëerd. Het was Harm Hofsté uiteindelijk die na goed druk zetten zelf kon scoren. De 2-1 werd uiteindelijk niet meer weggeven en drie punten konden worden bijschreven.

Aanstaande zaterdag speelt de JO17-1 om 14:30 tegen koploper UD uit Weerselo.

Krankzinnige slotfase zorgt voor puntendeling bij TVC JO13-1

Op zaterdag 4 maart hadden we eindelijk na 2 weken weer een competitiewedstrijd.

We speelden tegen Luctor et Emergo. Dit was een team met dispensatie speel(st)ers en ook zij hadden net als wij de eerste 2 wedstrijden gewonnen. Een lastige tegenstander dus. Omdat Luctor ook blauwe shirts heeft moesten wij in het groen spelen.

Na een een goede warming-up kwamen we goed de kleedkamer uit. We begonnen fel en waren scherp in de duels. Na ongeveer 10 minuten kreeg Hidde de bal vanuit het centrum van de verdediging en gaf een mooie bal langs de linker zijlijn op Siem. Hij had een goede actie en sneed daarbij 2 tegenspelers af. Hij gaf de bal op Liam die rechts van de goal vrij stond. Met links schoot hij de bal mooi in de verre hoek. Even later kreeg Luctor een corner en scoorde hieruit. 1-1 was dan ook de stand waarmee we de kleedkamer in gingen.

In de 2e helft waren er een paar goede kansen aan beide kanten maar die gingen er niet in. Het leek er lang op dat de ruststand dan ook de eindstand zou worden, totdat Luctor in de allerlaatste minuut wederom uit een corner scoorde. Superblij waren de bezoekers uit Almelo hiermee. De laatste minuut bleek een eeuwigheid te duren voor de bezoekers uit Almelo, ook al tikten ze de bal weg en deden ze mooi rustig aan. Echter TVC bleef doorgaan en kreeg in de extra-extra tijd na goed doorzetten van Liam ook een corner waarbij iedereen behalve de keeper, Calle, naar voren moest. Sem nam de corner en Kees kopte deze geweldig in. Nu ging het dak er bij TVC af en was het Luctor dat baalde. Na een mooie en spannende wedstrijd was de 2 – 2 dan ook een terechte eindstand.

Aanstaande zaterdag spelen we al heel vroeg: om 9:00 trappen we af in Den Ham tegen Den Ham JO13-1. Ook zij hebben 7 punten uit 3 wedstrijden.