Op donderdagavond speelde TVC ’28 een inhaalwedstrijd in Hengelo tegen Tubantia. Voor beide ploegen een wedstrijd van groot belang; TVC ’28 en Tubantia staan respectievelijk 6 en 4 punten boven de hekkensluiter.

Tubantia begon feller dan TVC ’28. Sterker nog, na 3 minuten was het al raak voor de Hengeloërs. Een vrije trap werd voorgegeven en binnengekopt. Vlak hierna kwam Huizinga oog in oog met de doelman van Tubantia, maar hij wist niet tot scoren te komen.

Het vervolg van de wedstrijd stond in het teken van veel hoge ballen, balverlies en hier en daar een stevige overtreding. Beide ploegen kwamen niet echt tot voetballen. Vlak voor rust was er een meevaller voor TVC: Een vrije trap werd in de muur geschoten door, waarbij er door de scheidsrechter een handsbal geconstateerd werd en de bal op de stip terecht kwam. Dit was een koud kunstje voor Huiskes, die tekende voor de 1-1. Meteen na de aftrap werd er gefloten voor de rust.

De tweede helft begon wederom onrustig voor beide partijen. Hier en daar werd er ook een gele kaart gepakt. Toch werden de blauw-witten van Marcel Waaijer in het verloop van de wedstrijd sterker en sterker. Ondanks het lichte overwicht was de eerste echte kans voor Tubantia: balverlies van TVC ’28 resulteerde in een steekpass door het midden waardoor een speler van Tubantia één op één kwam met keeper Ruud Hesselink. Laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd en wist het schot te pareren.

Nog geen 30 seconden later kwam TVC ’28 met het antwoord: na een flitsende counter hoefde Huizinga alleen nog maar de keeper te verschalken, maar zijn inzet ging over.

In minuut 82 sloeg bij zowel het thuis- als het uitpubliek een hartslag over. Van ruim 25 meter schoot Okke Schepers een vrije trap strak in de kruising, een prachtig doelpunt waar zelfs het thuispubliek de handen voor op elkaar deed. Tien minuten voor tijd werd de stand dus 1-2 voor TVC ’28!

Het restant van de wedstrijd probeerde Tubantia nog het een en ander te forceren, maar echte wapenfeiten werden niet gecreëerd. Wel werd er nog een rode kaart gegeven aan een speler van Tubantia voor natrappen. Door deze winst doet TVC ’28 goede zaken met nog 3 wedstrijden te spelen. Het gat naar de hekkensluiter bedraagt nu 9 punten, al heeft TVC ’28 wel een wedstrijd meer gespeeld. TVC ’28 staat nu 5 punten verwijderd van de nacompetitiestreep.

Op zondag 12 mei speelt TVC ’28 thuis tegen Rohda Raalte. Om 14:00 wordt er afgetrapt.