TVC ’28 moest deze speelronde uit naar Rolder Boys in Rolde. De nummer 1 tegen de nummer 8. RolderBoys was na de winterstop met een goede reeks bezig. Om 14.00 uur werd er afgetrapt op sportpark Boerbos.

TVC begon met Thijs Koopman en Niek Staarink als nieuwkomers in de basis. TVC begon prima aan de wedstrijd. In de 2e minuut was het het Mart Groothuis die de 0-1 binnenschoot naar een prima voorzet van Niek Staarink. Daarna kreeg de formatie uit Tubbergen diverse goede mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden. Mart Groothuis die een bal op de paal kopt. Thijs Koopman die een kans geblokt ziet worden. Mart Groothuis die bal net voorlangs schiet. Tussendoor kopt een aanvaller van Rolder Boys nog een bal op de lat. Thijs Koopman had daarna nog een uitgelezen mogelijkheid om de voorsprong te verdubbelen. Oog in oog met de keeper schoot hij de bal jammerlijk naast.

Na rust kwam Marijn Frons voor Mick Schlepper. TVC verzuimde in de eerste 10 minuten na rust opnieuw afstand te nemen. Een schot van Groothuis en daarna 3 gevaarlijke hoekschoppen wat geen doelpunt opleverde. Niek Staarink kreeg nog een goede kopkans die rakelings over ging. Stef Roelofs, terugkomend van een blessure, kwam in de 62e minuut in het veld voor Mart Groothuis die niet meer verder kon. Even later moest Niek Staarink plaats maken voor Stef Snijders. Kansen voor Stef Roelofs die net niet goed uitkwam voor de goal en daarna Wessel Hofste die bal net naast schoot. In de 78e minuut viel dan toch de meer dan verdiende 0-2. Thijs Koopman werd binnen de 16 aangespeeld en met zijn rechter krulde hij de bal in de verre hoek. Rolder Boys kon hier niets meer tegenover zetten.

Met nog 4 wedstrijden te gaan ligt TVC op titelkoers. Zondag a.s. speelt TVC ’28 thuis om 14.00 uur tegen Roden.