TVC ’28 wint ruim van Enter Vooruit

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Ruim 2 weken voor de start van de competitie speelden de mannen van Michiel Mensink en Koen Reinerink tegen Enter Vooruit. De intentie vooraf was om in een hoog tempo te spelen met veel beweging zonder bal zodat er ruimtes ontstaan en er gelijk conditioneel weer stappen worden gemaakt. TVC ’28 begon dominant aan de wedstrijd en was in alle opzichten de betere ploeg. Na 16 minuten scoorde Mart Groothuis,komend uit de eigen jeugd, na een mooie solo in de 16e minuut de 0-1. Daarna creëerde TVC ’28 diverse mogelijkheden maar werd er niet gescoord. Na een half uur spelen kreeg Enter Vooruit de eerste kans van de wedstrijd en scoorde de gelijkmaker. 10 minuten scoorde Wessel Hofste met links fraai in de kruising na een assist van Stef Roelofs. Ook Wessel is dit jaar over gekomen vanuit de eigen jeugd. Mooi dat beide jongelingen de doelpunten voor de rust van TVC ’28 voor hun rekening namen.

In de rust werd er 4 keer gewisseld. In de eerst fase na de rust kwam Enter Vooruit wat meer aan voetballen toe wat leidde tot een tweetal kansen. De eerste ging naast het doel en daarna was doelman Ruud Hesselink alert. In de laatste 25 minuten trok TVC ’28 het spel weer de eigen kant op. Er werd uitstekend gecombineerd en dit leidde tot de 1-3 door een kopbal van Maarten Oude Avenhuis. Een paar minuten later knalde Okke Schepers de 1-4 binnen en een paar minuten voor het einde zette Niek Staarink na een fraaie solo in de 16 de eindstand op het scorebord 1-5. Al met al een goede stap in de richting van de start van de competitie op 20 september thuis tegen Stevo. Het wordt nog een hele puzzel voor beide trainers om uit al deze fitte en goed spelende selectie over ruim 2 weken een basiself te kiezen![/mpc_textblock]