TVC ’28 wint overtuigend in de derby tegen STEVO

Op zondag 20 september trad TVC ’28 aan voor de competitiestart. Deze werd dit jaar in een speciaal jasje gestoken: meteen de derby tegen STEVO! Om 14:00 werd er afgetrapt op Sportpark de Grote Moat.

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Normaliter is deze burenruzie een magneet voor supporters uit Tubbergen en omstreken. Wegens de coronamaatregelen mochten er dit jaar echter maar 250 mensen aan de lijn staan, allemaal op 1,5 meter. Dat maakte dat het meeste geluid voor aanvang van de wedstrijd kwam van het vuurwerk dat werd afgestoken aan de kant van TVC ’28.

TVC ’28 ging met aanvang van de wedstrijd door waarmee ze de vorige derby (4-0 winst) geëindigd waren: het spel bepalen. Dit resulteerde in het eerste kwart van de wedstrijd nog niet in veel kansen, naast enkele gesmoorde schoten rond het zestien metergebied. In minuut 29 deed de eerste echte kans zich voor. Na een goede actie van Daan Geerts kwam de bal op het hoofd van Stef Roelofs, die van dichtbij over kopte. Aan de andere kant van het veld moest keeper Hesselink reddend optreden na een snelle counter van STEVO. Door het harde verdedigingswerk van STEVO wist TVC ’28 nog geen kansen te verzilveren voor rust, waardoor beide teams de kleedkamer opzochten met de brilstand.

De tweede helft drukte TVC ’28 meteen weer door richting de goal van STEVO. In de 51e minuut leverde dit de welverdiende 1-0 op. Okke Schepers wist van buiten het strafschopgebied raak te schieten in de verre hoek. De blauwwitten bleven hun eigen spel spelen en probeerden hierna door te drukken voor de 2-0. Desondanks moest keeper Ruud Hesselink weer twee reddingen verrichten op twee pogingen van afstand. In minuut 78 werd de wedstrijd definitief beslist. Vanuit een razendsnelle counter werd Mart Groothuis bereikt, die slim de keepers omspeelde en de tweede goal van de dag binnen kon tikken. Hierna was het gedaan met de wilskracht van de Geesternaren. TVC ’28 heeft deze middag het betere van het spel laten zien en dit omgezet tot twee doelpunten en een verdiende overwinning.

Deze derbywinst zal goed vallen bij de mannen van trainer Michiel Mensink. Volgende week zal de hoofdmacht reizen naar FC Winterswijk om deze goede start voort te zetten. Om 14:00 wordt er afgetrapt op Sportpark Jaspers.[/mpc_textblock]