TVC ‘28 wint ook de 3e competitiewedstrijd!

Voor TVC 1 stond voor zaterdag een uitwedstrijd op het programma bij SVBO in Barger Oosterveld.

TVC haalde uit de eerste 2 wedstrijden 6 punten en SVBO 3 punten uit 1 wedstrijd.

Om 18.00 uur werd er afgetrapt op sportpark  SVBO.

TVC begon wat afwachtend aan de eerste helft. In de 8e minuut kreeg TVC de eerste vrije trap. Mart Groothuis schoot  de bal snoeihard in de muur. De 2e bal leverde niks op.

Toen er een kwartier was gespeeld was duidelijk dat de eerste kansen voor TVC waren. Met name Mart Groothuis kwam aanvallend een aantal keren gevaarlijk door aan de linkerkant van het veld. SVBO moest aan de handrem trekken om de rappe Groothuis te kunnen stoppen. Dit leverde de eerste gele kaart van de wedstrijd op voor SVBO.

Na een minuut of 20 moest TVC een tegenvaller incasseren. Jelle Leenders moest met een enkelblessure van het veld. Maarten Oude Avenhuis was zijn vervanger.

TVC werd gedurende de eerste helft sterker en sterker.  Allereerst was daar een mooie aanval van  TVC.  Via Stef Roelofs kwam de bal bij Koen Leemhuis in de16 die de bal rakelings over schoot. Vlak daarna een aanval via Mart Groothuis die de bal strak in de 5 meter voorzette maar Stef Roelofs kon er net niet bij

De eerst kans voor SVBO was er pas in de 32e minuut maar leverde niks op. Kort daarna was er weer een prima mogelijkheid voor SVBO maar de bal ging naast.

Dit waren de laatste wapenfeiten in de eerste helft van beide partijen die vervolgens gingen rusten met een 0-0 stand.

Trainer Michiel Mensink voerde in de rust 1 wissel door. Wessel Hofste kwam  in het veld voor Jeffrey Huizinga.

TVC kwam goed uit de kleedkamer in de overtuiging dat hier vandaag 3 punten waren op te halen. 10 minuten na rust kwam TVC op 0-1. Een scherp aangesneden hoekschop van Stefan Huiskes werd bij de 2e paal binnen gekopt door Koen Fleer. De linker centrale verdediger wist ook vorige week al te scoren met zijn hoofd.

De meegereisde supporters voelden aan dat er nu doorgepakt diende te worden en moedigden de mannen van TVC aan om opnieuw te scoren.

Dit gebeurde kort daarna. Stef Roelofs werd aan de linkerkant weggestuurd door aanvoerder Stefan Huiskes. Roelofs haalde de achterlijn en trok de bal voor richting de eerste paal. Daar was Mart Groothuis zijn man te snel af. Vol op de slof schoot hij de bal via zijn linkervoet met een fraaie volley binnen, 0-2.

TVC had de smaak te pakken en gooide de wedstrijd in het slot na een fraaie solo van Stef Roelofs die prima afronde en de stand op 0-3 bracht.

Marijn Frons en Casper Sjoers kwamen vervolgens in het veld voor de moegestreden Koen Leemhuis en Stef Snijders.

SVBO scoorde nog 1-3 na 75 minuten. Vervolgens kreeg TVC nog volop kansen , waarvan de meest opvallende het schot van Stefan Huiskes op de paal was.

TVC pakt de 3e overwinnig op rij! Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Germanicus. Aanvang 14 uur.