TVC ’28 wint na klinische tien minuten van De Bataven

Op een zonovergoten ‘De Grote Moat’ werd er om 14:00 afgetrapt voor TVC ’28 – De Bataven, de nummer 2 van de ranglijst tegen de nummer 8. Na de misstap van vorige week tegen MASV dienden de ruggen gerecht te worden en een overwinning zou het enige goede antwoord zijn.

Het eerste kwartier van de wedstrijd kwam TVC niet veel aan de bal. Daar tegenover wisten De Bataven niet veel te creëren, maar het was duidelijk dat TVC nog niet helemaal goed in de wedstrijd zat. Hierna wist de ploeg uit Gendt wel gevaarlijker voor de goal te komen, maar mede door een goede redding van doelman Ruud Hesselink bleef de stand op 0-0.

Na een halfuur zette TVC een tandje bij en dit bleek te resulteren in een lesje effectiviteit voor de tegenstander. In de 35e minuut wist Daan Geerts de bal bij Stefan Huiskes te krijgen na een goede pass van Jeffrey Huizinga. Stefan faalde niet en schoot de bal langs de keeper: 1-0.

Vijf minuten later diende het tweede wapenfeit van TVC zich aan: via links werd Stefan Huiskes weggestuurd. Die behield het overzicht goed en wist Wessel Hofste te vinden, die de bal nog knap tegen de touwen joeg.

Nog geen twee minuten later was het alweer raak. De derde aanval op rij ging schoot Stef Roelofs onberispelijk binnen: 3-0. Een klinische tien minuten die de wedstrijd uiteindelijk in het slot gooide.

In de tweede helft was het al gauw weer TVC dat het spel bepaalde en in de 55e minuut soleerde Daan Geerts mooi in de kleine ruimte langs twee man, waarna hij ook de keeper te machtig was. 4-0.

De tweede helft werd verder professioneel uit gevoetbald door de ploeg van Michiel Mensink. De Bataven wisten nog wel op het scorebord te komen door met de 4-1, maar verder bloedde de wedstrijd ter verdienste van TVC dood en konden drie punten bijgeschreven worden.

Na de zeperd van vorige week een ideaal antwoord, waardoor er naar boven gekeken kan blijven worden. Volgende week speelt TVC ’28 een uitwedstrijd tegen Columbia. Om 14:00 wordt er afgetrapt.