TVC ‘28 heeft zondagmiddag een overwinning weten te boeken tegen Jubbega. Het werd 5-0 op Sportpark ‘De Grote Moat’.

TVC begon gecontroleerd aan de wedstrijd. Na enkele kansen, waaronder een schot tegen het zijnet van Groothuis, was het al snel raak. Schepers schoot de bal hard en onberispelijk tegen de touwen in de 17e minuut. Na ongeveer 25 minuten kreeg Leenders het op de heupen. Aan afvallende bal schoot hij op de volley snoeihard langs de keeper in de rechter bovenhoek: 2-0.

Voor de rust waren er nog meerdere mogelijkheden, waarvan twee van Schepers, maar de ballen werden van de lijn gehaald en gingen net naast. Kort na rust was het al snel 3-0. Huizinga vond Snijders aan de rechterkant, die de bal het strafschopgebied in bracht. Huiskes stond paraat en tekende voor het doelpunt. Even later was het wederom Huiskes die met een stiftje over de keeper tekende voor de 4-0. Schepers beloonde zijn sterke wedstrijd met de 5-0 door met rechts zijn tweede van de middag te maken.

In de 67e minuut was het tijd voor een debuut. Timo Weghorst maakte zijn eerste minuten voor het eerste elftal van TVC ‘28. De rest van het duel werd er niet meer gescoord, waardoor 5-0 de eindstand bleef.

De volgende wedstrijd van TVC ‘28 vindt plaats op 5 maart. SVBO is dan de tegenstander.