TVC ’28 heeft zondagmiddag eenvoudig gewonnen van Roden. Op Sportpark ‘De Grote Moat’ stond na 90 minuten een 3-0 uitslag op het scorebord.

TVC ’28 nam meteen het heft in handen. De eerste kans was voor Thijs Koopman, maar op aangeven van Marijn Frons werd er rakelings over gekopt. Kort daarna werd Jelle Leenders neergehaald in het strafschopgebied, met een strafschop tot gevolg. Stefan Huiskes faalde niet en tekende voor de 1-0. Na enkele schoten van Koopman en Hofste was het eerste speldenprikje er voor Roden, toen een vrije trap over het doel werd geschoten. Vlak voor rust kwam TVC op prachtige wijze op een 2-0 voorsprong. Een geweldige actie van Marijn Frons werd beloond toen hij de bal panklaar neerlegde voor Hofste, die van randje zestien de bal hard in de onderhoek schoot.

In de tweede helft volgden er meerde kansen voor Huiskes, Roelofs en Staarink, maar het was uiteindelijk Huiskes die in de 80e minuut de wedstrijd ten einde schoot na een mooie een-twee met Wessel Hofste.

Met nog drie wedstrijden te gaan gaat TVC ’28 aan de leiding in de 1e klasse. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Dalfsen op het programma. Om 14.00 uur wordt er afgetrapt.