TVC ’28 wint fenomenaal van Sportclub Bemmel

'Ik heb denk ik nog nooit zo'n hoog niveau gezien van ons. We speelden fenomenaal"

TVC ’28 heeft het eigen publiek getrakteerd op een prachtige pot voetbal. Trainer Michel Mensink was na afloop dan meer dan lovend over de zege op de nummer twee, het Gelderse Sportclub Bemmel. Door de juiste tactiek kon TVC ’28 het Bemmel flink lastig maken in Tubbergen.

TVC ’28 werd voor het eerst gevaarlijk. Een afstandsschot van 25 meter van Wessel Hofste, gevolgd door een halve volley van Stef Roelofs en een goed schot van Joren Bosch gingen allen jammerlijk over het doel van Bemmel. Een tegenaanval in de omschakeling leverde Bemmel vervolgens bijna een doelpunt op. Na 21 minuten spelen is het dan toch raak voor de blauw-witten. Joren Bosch zet een goede actie op aan de linkerkant. De voorzet komt bij Stef Roelofs die hem naar Jeffrey Huizinga speelt op de zestien. Deze twijfelt niet en schiet de bal prachtig geplaatst in de kruising, 1-0. Na bijna een half uur spelen gaat het opnieuw bijna mis voor TVC ’28. Balverlies achterin leidt bijna tot de gelijkmaker, maar het schot gaat naast. Vervolgens is het in 31e minuut opnieuw raak voor de thuisploeg. Fantastisch voetbal leidt de 2-0 in. De verdediging van SC Bemmel wordt uit elkaar gespeeld en Mart Groothuis schiet de bal geplaatst binnen in de verre hoek. Een paar minuten later kan Groothuis er nog 3-0 van maken, maar de keeper zit er goed bij. Ruststand 2-0.

Na een eerste helft in moordend tempo speelde TVC ’28 na de hervatting iets defensiever.  SC Bemmel probeer in de 2e helft meer druk te zetten, maar echt gevaarlijk worden ze niet. TVC ’28 krijgt diverse mogelijkheden in de omschakeling. Maar o.a. Jeffrey  Huizinga weet deze niet te verzilveren. In de 65e minuut is het dan alsnog raak. Wessel Hofste schiet een vrije trap knap vanuit een moeilijke hoek hoog in het dak van het doel, 3-0. De winst is definitief binnen wanneer de keeper van Bemmel de bal buiten de zestien in de handen pakt. Een rode kaart volgt en de bezoekers moeten verder met 10 man. In de 88e nog een heugelijk moment. Maarten Oude Avenhuis maakt zijn rentree.

“Alles viel op zijn plek vandaag, een groot compliment voor de ploeg”, besloot Mensink. Door de winst van TVC en het verlies van Heino hebben de Tubbergenaren nog steeds kans om de nacompetitie te bereiken. TVC ’28 staat nu op de vierde plek op de ranglijst. Aanstaande zondag reist TVC ’28 af naar Heino, voor een ‘6 punten duel’ met de nummer 3 van de competitie. Om 14:00 wordt daar afgetrapt.