TVC ’28 wint eenvoudig van Rolder Boys en doet goede zaken

TVC ’28 wist zondagmiddag eenvoudig te winnen van Rolder Boys. Op een koud Sportpark De Grote Moat zou het elftal van Michiel Mensink goed voor de dag moeten komen om de zeperd vorige week tegen NEO (3-0 verlies) recht te zetten.

TVC begon de wedstrijd als de betere ploeg, maar in het eerste kwartier werden er weinig kansen gecreëerd. Okke Schepers liet het in de 16e minuut na om 1-0 te maken nadat hij de bal cadeau had gekregen van een verdediger van Rolder Boys: zijn schot ging net over. Dit zou uiteindelijk de opmars van TVC zijn in deze wedstrijd: De Tubbergernaren roken bloed en begonnen feller te jagen op de tegenstander.

Al snel resulteerde dit in een doelpunt van Stef Roelofs. Helaas werd deze treffer geannuleerd wegens buitenspel. Kort hierna vloog een vrije trap van Okke Schepers tegen de paal. Een doelpunt hing dus in de lucht, en in de 28e minuut was het raak: Na goed voorbereidend werk van Okke Schepers en Stef Roelofs, schoot de vandaag uitstekend spelende Stef Snijders de bal beheerst raak voor de 1-0.

In minuut 40 werd de wedstrijd, zou achteraf blijken, in het slot gegooid. Een verdediger van Rolder Boys verloor de bal aan Wessel Hofste, waarna deze onreglementair naar de grond werd gebracht. Wegens het neerhalen van een doorgebroken speler kon de scheidsrechter niets anders doen dan de rode kaart trekken, waardoor Rolder Boys verder moest met 10 man. Voor rust werd het ook nog 2-0, door een prima actie over rechts van Okke Schepers, die met zijn rechterbeen de bal in de verre hoek schoot. Met deze stand vlak voor rust ging TVC comfortabel de warme kleedkamer opzoeken.

De tweede helft speelde TVC de wedstrijd rustig uit, gebruik makend van het overtal op het veld. Los van enkele kleine kansen van beide ploegen waren er verder geen noemenswaardige momenten, waardoor TVC een verdiende overwinning en daarmee 3 punten kon bijschrijven.

Wegens het gelijke spel van Jubbega en het verlies van GRC Groningen doet TVC uitstekende zaken in de 1eklasse Noord: met 19 punten uit 8 wedstrijden staat de ploeg van Michiel Mensink bovenaan.

Volgende week reist TVC ’28 af naar Roden. Om 14:00 wordt er afgetrapt tegen de nummer 9 van de ranglijst.