TVC ’28 weet geen vuist te maken in streekderby tegen NEO

In plaats van de gebruikelijke zondagmiddag werd deze speelronde de wedstrijd tegen NEO op zaterdagavond afgewerkt. In een koud, maar volgepakt Sportpark ’t Wooldrik werd om 19:00 afgetrapt tussen de koploper en de nummer 4 van de 1e klasse Noord.

De eerste helft vonden er weinig wapenfeiten van beide ploegen plaats, los van enkele schoten en kopballen van afstand. Een vrije trap van Okke Schepers, gepareerd door de keeper, zou hier ook tussen geschaard kunnen worden.

De enige grote kans van de eerste helft zou verwerkt worden tot doelpunt, en wel voor NEO: Vanuit een voorzet van links werd in tweede instantie de bal tegen de touwen gewerkt door Twan Weghorst. Ruststand 1-0.

In de tweede helft wist NEO beter in hun spel te komen, daar waar TVC ’28 moeite had met het winnen van de duels. Dit drukte uiteindelijk de beslissende stempel op deze wedstrijd. Na enig aandringen wist NEO na een goed uitgespeelde aanval de stand op 2-0 te brengen, wat de ploeg van Michiel Mensink diep in de problemen bracht. Even later leek de wedstrijd echt gespeeld nadat Koen Fleer met rood het veld moest verlaten.

NEO speelde de wedstrijd uit en wist uiteindelijk nog de wedstrijd te winnen met een 3-0 eindstand. Met deze uitslag is TVC ’28 nog steeds koploper, echter wetende dat Jubbega op zondag nog speelt tegen Emmen. Daarnaast komt NEO ook op verliespunten gelijk met de ploeg uit Tubbergen.

Volgende week krijgt TVC ’28 de kans op de rug te rechtten tegen Rolder Boys. Om 14:00 wordt er afgetrapt op Sportpark De Grote Moat.