TVC ’28 speelt gelijk en verliest de aansluiting met de kop van de ranglijst

Op een zonovergoten sportpark de Grote Moat was om 14.00 de aftrap van de wedstrijd van de eerste elftallen van TVC ’28 en Voorwaarts Twello, de nummers 7 en 5 van de ranglijst, beide met 7 punten uit 4 wedstrijden.

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]De grote vraag was natuurlijk of TVC ’28, na de offday van vorige week tegen RKHVV, de draad van de eerste wedstrijden weer kon oppakken om zo de aansluiting te houden met de koplopers.

De mannen van Michiel Mensink moesten het deze middag nog doen zonder de geblesseerde Okke Schepers en Maarten Oude Avenhuis.

Wedstrijdverloop

Na een wat onrustig begin was de 1e kans voor Voorwaarts Twello in de 11e minuut, maar Ruud Hesselink kon reddend optreden.

Langzaam kreeg TVC ’28 daarna meer balbezit en ook een veldoverwicht. In de 18e minuut schoot Stef Roelofs van dichtbij tegen de doelman van Voorwaarts Twello en in de 19e minuut belandde een bekeken schot van Jeffrey Huizinga op de lat. In de 30ste minuut werd een schot van Wessel Hofste geblokt. Voorwaarts Twello kwam maar sporadisch op de helft van TVC ’28, maar in de 33ste minuut moest Ruud Hesselink zich strekken om een schot in de verre hoek tegen te houden. Het lukte TVC ’28 echter niet om het betere spel in de 1e helft met een doelpunt te bekronen.

Na rust kwam Voorwaarts Twello beter uit de kleedkamer, wat resulteerde in een grote kans in de 48ste minuut, maar het schot van dichtbij ging via Ruud Hesselink over de achterlijn. Het spel ging nu heen en weer, waarbij beide ploegen veel balverlies leden op het middenveld. Na een grote kans voor Stef Roelofs die de bal net voorlangs schoot was in de 63ste wederom een redding van Ruud Hesselink nodig om een achterstand te voorkomen. Een mooi moment was de invalbeurt van Mart Groothuis, die Niek Staarink verving en daarmee zijn eerste minuten weer kon maken na een vervelende blessure. In de 66ste minuut was het eindelijk raak voor TVC ’28. Een afgemeten voorzet van Stefan Huiskes vanaf de linkerflank werd door Wessel Hofsté bekeken in de verre hoek binnen geknikt. Echt lang kon TVC ’28 echter niet van de voorsprong genieten, want in de 68ste minuut kopte de nummer 16 van Voorwaarts Twello, Marcus van Geelen, de bal in het doel van TVC ’28. Na deze gelijkmaker waren de betere kansen voor Voorwaarts Twello maar gelukkig werd er hieruit niet gescoord. In de 89ste minuut was er nog een schot van afstand van Stefan Huiskes, maar deze ging over het doel.

Al met al kunnen beide ploegen tevreden zijn met de puntendeling in een wedstrijd die vooral spannend was.

Scoreverloop:

66ste minuut 1-0 Wessel Hofste