TVC’ 28 raakt koppositie kwijt in eerste klasse E

TVC ‘28 speelde zondag eindelijk weer een competitie wedstrijd uit tegen MASV uit Arnhem.

De mannen van trainer Michiel Mensink begonnen niet goed aan de wedstrijd. Het was MASV dat met meer beleving en strijd speelde. In de 8e minuut was er een lange bal van achteruit  die door de verdediging en de keeper niet goed werd ingeschat en waaruit MASV de 1-0 scoorde. 5 minuten later werd verwarring in de defensie afgestraft wat resulteerde in de 2-0. TVC kreeg via Stefan Huiskes, na goed voorbereidend werk van Wessel Hofsté, nog een zeer goede mogelijkheid. Zijn schot ging vanaf elf meter over het doel. In de 40ste minuut kreeg TVC een penalty nadat Stef Roelofs onreglementair werd neergehaald. Stefan Huiskes schoot onberispelijk de 2-1 binnen. Dit was tevens de ruststand.

In de rust werden de spelers stevig toegesproken. TVC begon dan ook goed aan de tweede helft. Dit leidde in de eerste 5 minuten tot 3 uitstekende mogelijkheden. Het was Stef Roelofs(2x) en Thijs Koopman die geen geluk hadden in de afronding. MASV bleef af en toe gevaarlijk via snelle uitvallen.

TVC speelde het laatste kwartier met een extra spits om op jacht te gaan naar de gelijkmaker of meer. Buiten een aantal scrimmage situaties om kreeg Stef Roelofs nog een geweldige kopkans die over ging. In de blessure tijd kwam MASV via een uitval op de 3-1.

Al met al een zeer teleurstellende start maar de knop zal weer snel om moeten. A.s. zondag speelt TVC thuis tegen de Bataven om 14.00 uur.