TVC ’28 pakt drie zwaarbevochten punten in Winterswijk

Op zondagmiddag 31 oktober reisden de selectie en supporters van TVC ’28 af naar Winterswijk voor de wedstrijd tegen de plaatselijke FC.

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Met slechts één punt verschil en 1 punt uit de laatste twee wedstrijden beloofde het een zware wedstrijd te worden. Om naar boven te kunnen blijven kijken waren drie punten nodig. Er werd afgetrapt om 14:00.

TVC ’28 had enkele positionele wijzigingen doorgevoerd en dat bleek wennen voor het elftal. We kwamen maar moeilijk aan voetballen toe en Winterswijk wist zo nu en dan dreigend richting de goal te komen, voornamelijk via de flanken. In de 13e minuut werd vanuit een voorzet verdedigd met een duw in de rug, waarvoor de scheidsrechter een strafschop toekende en Kelvin Stopel bestrafte met geel. Keeper Ruud Hesselink benadrukte echter zijn status als penalty-killer en hield de strafschop, voor de derde keer dit seizoen.

Ook na dit moment was het voornamelijk Winterswijk dat de teugels strak hield. TVC ’28 werkte hard maar bleef moeite hebben met het opzetten van goed uitgespeelde kansen. Ruud bleef ook hier enkele malen goed optreden. Een goede rustbespreking leek het enige wat TVC ’28 nodig had. Niets werkt echter beter dan een doelpunt, en die viel op slag van rust; Stef Roelofs wist eindelijk de diepte te vinden tussen de verdedigers en beheerste rustig af: 0-1. Luttele seconden later floot de scheidsrechter voor de rust, waardoor de ploeg van Michiel Mensink iets tegen de verhouding met een voorsprong de kleedkamer op mocht zoeken.

De tweede helft begon TVC sterker, al wel in relatieve zin: het straalde nog niet, maar de ruggen werden meer gerecht en er werd meer gevoetbald. Winterswijk bleef echter doordenderen waardoor het een zware strijd zou gaan worden.

De eerste kans na rust was van de blauw-witten: na een schermutseling voor de goal kwam de bal voor de voeten van Kelvin Stopel, die de bal hard op goal schoot daar waar de keeper al op de grond lag. Wonder boven wonder werd het schot nog geblokt door een speler van Winterswijk, waardoor de voorsprong niet werd verdubbeld. Kort hierna werden Joren Bosch en Niek Staarink gewisseld voor Mick Schlepper en Mart Groothuis.

FC Winterswijk bleef niet opgeven en wist TVC ’28 regelmatig, wederom via de flanken, in lastige situaties te krijgen. Na ongeveer een uur spelen speelde de behendige linksbuiten van Winterswijk zich knap vrij en gaf de bal laag voor het doel buiten het bereik van de spelers van TVC. Gelukkig voor de Tubbergenaren wisten drie inlopende spelers van Winterswijk, die de bal ogenschijnlijk voor het inschieten hadden, hun voet niet tegen de bal te krijgen. De stand bleef 0-1, maar de 1-1 hing in de lucht.

Het laatste kwartier liepen op sommige momenten de emoties hoog op aan beide kanten door felle duels, enkele kaarten en wellicht enigszins spanning. Beide clubs kregen vrije trappen rond het strafschopgebied, die elk kansen boden tot een goal. Aan de ene kant schoten Mart Groothuis en Stef Roelofs hard op goal (resp. over en gepareerd), waar aan de andere kant enkele schoten van afstand en corners de wapenfeiten waren. Na een laatste vrije trap op de rand van de zestien die Ruud gemakkelijk kon vangen, floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en kon TVC ’28 juichen. Een goed resultaat in een uiteindelijk povere wedstrijd van de kant van TVC ’28, waardoor de drie punten wellicht nog beter ontvangen worden. Hierdoor kan er naar boven gekeken worden en nestelt TVC ’28 zich in een rijtje clubs waar de punten dicht op elkaar liggen. Het belangrijkste is echter de goede voorbereiding op de aanstaande derby tegen Stevo, komende zondag op Sportpark De Grote Moat. Om 14:00 wordt er afgetrapt, in naar verwachting een volgepakt complex! Tot dan![/mpc_textblock]