TVC ’28 lijkt kampioenschap te verspelen na nederlaag tegen vv Emmen

Om 14:00 werd er afgetrapt op Sportpark ‘De Grote Moat’ voor de wedstrijd tegen vv Emmen. De voorlaatste wedstrijd van het seizoen voor TVC, en dus een belangrijke wedstrijd met oog op het kampioenschap.

De wedstrijd begon met een valse start voor de koploper. In de 8e minuut zag doelman Ruud Hesselink er niet goed uit bij een inzet van vv Emmen, waardoor de bal in het doel rolde: 0-1. TVC was even van slag waardoor een direct antwoord uitbleef. In de 26e minuut zag Stef Roelofs zijn kopbal net over het doel gaan. Hierna volgden nog enkele halve kansen voor TVC, maar de grootste kans was weer voor vv Emmen. Ditmaal hield Ruud Hesselink zijn ploeg goed op de been door de inzet van de doorgebroken speler van Emmen te pareren. Tot aan de rust kreeg TVC weer enkele kleine kansen maar de overtuiging miste in de afronding. Hierdoor ging de ploeg van Michiel Mensink met een 0-1 achterstand de rust in, een tegenvaller dus.

Na de rust begon TVC goed aan de tweede helft. In de 48e minuut lag de bal al in het net; Stefan Huiskes werkte de bal in het net na een voorzet van Koen Fleer. De goede weg leek ingeslagen, maar niets was minder waar. Enkele minuten later negeerde de scheidsrechter een vlagsignaal voor buitenspel, waardoor Emmen kon aanleggen voor de 1-2. Een domper, maar nog tijd genoeg voor een wederopstanding. Die werd ook bekrachtigd met een doelpunt, ditmaal van Okke Schepers, die keurig afrondde in de linkerhoek. Weer de koppen omhoog bij TVC, maar weer werd de hoop aan flarden geschoten door Emmen. De scheidrechter negeerde een tweede maal een duidelijk vlagsignaal voor buitenspel, en uit de daaropvolgende aanval werd er een penalty gegeven voor Emmen, die benut werd. Het restant van de wedstrijd probeerde TVC nog deze onfortuinlijke tegenslag recht te zetten, maar helaas. Door dit verlies verliest TVC de beste kaarten voor het kampioenschap.

Volgende week speelt TVC de laatste wedstrijd van het seizoen, uit tegen GVAV Rapitidas. Om 14:00 wordt er afgetrapt.