TVC ’28 laat kans op 3e periode liggen in Heino

In de op een na laatste speelronde moest TVC 28 uit naar Heino, de nummer 3 van de eerste klasse E. De ploeg die na de winterstop in de laatste 10 wedstrijden er 8 wist te winnen, 1 gelijk speelde en 1 verloor. Zowaar geen makkelijke opgave.

Echter wilde TVC ’28 nog kans maken op winst van de 3e periode en dan zal het moeten winnen. Met het goede gevoel overgehouden aan de uitstekende 3-0 overwinning op sc Bemmel vertrokken de mannen van Michiel Mensink om 12.15 met de bus naar Sportpark de Kampen te Heino. Een tegenvaller was de afmelding van Stef Roelofs vanwege ziekte.

TVC begon slordig aan de wedstrijd. Ook Heino kwam nog niet gelijk aan goed voetballen toe. Het eerste half uur waren er nauwelijks mogelijkheden. Vanaf minuut 36 tot aan de rust moest Ruud Hesselink vervolgens drie keer vissen. Heino profiteerde van het gebrek aan inzet aan de kant van TVC en scoorde in 10 minuten drie keer. De ruststand was daardoor 3-0.

Na de rust greep trainer Mensink in en wisselde Mart Groothuis en Daan Geerts voor Sem Weghorst en Stef Snijders. In de 55e minuut kreeg TVC de kans om er nog een wedstrijd van te maken. Kelvin Stopel werd gehaakt in de 16 en Stefan Huiskes kreeg de mogelijkheid de strafschop binnen te schieten, echter de keeper zat in de goede hoek.

Na een 2e gele kaart moest Maarten Booijink er met rood af in de 65e minuut. Vlak daarna kwam Niek Staarink nog voor Jeffrey Huizinga en Maarten Oude Avenhuis voor Thijs Koopman.

In de rest van de 2e helft kon TVC echter geen potten meer breken. Eindstand 3-0. Aanstaande zondag speelt TVC de laatste competitiewedstrijd tegen BVC,  thuis op sportpark De Grote Moat.