TVC ‘28 laat 2 punten liggen tegen WVV uit Winschoten

Om 14.00 uur was op het sportpark de Grote Moat de aftrap van de wedstrijd tussen TVC ‘28 en WVV uit, de nummer 3 van de ranglijst met een achterstand van 8 punten, maar wel met een wedstrijd minder gespeeld. Na een zondag zonder voetbal vanwege de sneeuw en een puntenverlies voor de naaste concurrent NEO, kwam dus de nummer 3 op bezoek op de Grote Moat. Met WVV kwam een ploeg die als een van de weinigen in het spoor kon blijven van TVC ‘28 en NEO. En die bezig is met een sterke serie. Met een overwinning zou TVC ‘28 dus zeer goede zaken kunnen doen in de aanloop van de topper tegen NEO op 2 april.

De trainer Michiel Mensink kon gelukkig vandaag weer beschikken over de aanvallers Okke Schepers en Mart Groothuis. Onder uitstekende omstandigheden begon een boeiend gevecht. In de 5e minuut was er een diepe bal op Mart Groothuis en hij werd onderuit gehaald, maar de scheidsrechter zag hier geen overtreding in. In de 14e minuut kon de doelman van WVV een schot van Okke Schepers alleen maar tegenhouden en kreeg Mart Groothuis een grote kans, maar hij schoot de afgevallen bal over het doel. In de 16e minuut kon Ruud Hesselink een schot niet voldoende verwerken en de rebound werd in het doel getikt door Martijn Delger. In de 22ste minuut was er een snelle aanval van WVV en moest Jelle Leenders corrigerend optreden door de bal van de lijn te halen. TVC ‘28 gaf veel ruimte weg op het middenveld en kwam zelf moeilijk tot kansen. Op slag van rust was er een geweldige actie van Okke Schepers, waarbij hij van de rechterflank naar binnen trok en de doelman verraste met een schuiver in de verre hoek. Al met al een terechte ruststand van 1-1.

TVC ‘28 kwam furieus uit de kleedkamer. Eerst was er een schot van Stefan Huiskes over de kruising. In de 52e minuut kwam Stef Roelofs voor de geblesseerde Mart Groothuis. In de 57e minuut spatte een vrije trap van Wessel Hofste uiteen op de lat. In de 58e en 60e minuut gingen 2 schoten van Okke Schepers net naast en op de paal. Daarna stompte de doelman een kopbal van Stef Roelofs uit de kruising. Vervolgens werd 2 keer een bal van de lijn gehaald. Mick Schlepper, Stef Snijders, Koen Leemhuis en Niek Staarink kwamen voor Koen Fleer, Okke Schepers, Jeffrey Huizinga en Stefan Huiskes in het veld. In de 88e minuut werd een goal van TVC ‘28 afgekeurd wegens vermeend buitenspel. In de blessuretijd was er nog een vrije trap van Wessel Hofste, die door de doelman uit zijn doel werd getikt.

Op basis van de 2e helft was een overwinning verdiend geweest, maar de bal wilde er gewoonweg niet in. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen V.V. Gomos uit Norg op het programma. De aanvang is 14.00 uur.