Het team van Michiel Mensink wist de wedstrijd tussen de twee subtoppers niet naar zijn hand te zetten.

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Om 14:00 werd er afgetrapt op Sportpark Tijenraan. TVC ’28 was niet wakker en begon slordig aan de wedstrijd. Rohda dicteerde hierdoor de wedstrijd. In minuut 8 wisten de geel-roden het net al te vinden, maar deze werd afgekeurd door buitenspel. Hierna moest doelman Hesselink nog reddend optreden op een schot van Rohda.

In minuut 21 kreeg TVC ’28 een hoekschop waaruit Stopel binnen kon koppen: 0-1. Een doelpunt dat totaal uit het niets viel. Rohda had even nodig om deze tegenslag te verwerken waardoor TVC beter in de wedstrijd kwam. Ook voor de Tubbergernaren werd een doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Vlak hierna kreeg Rohda Raalte een hoekschop en ook zij wisten deze binnen te koppen: 1-1. Vanwege de harde wind was het lastig voetballen voor beide teams. Het zegt dan ook genoeg dat beide doelpunten uit standaard spelsituaties voortkwamen. Met deze stand werden ook de kleedkamers opgezocht voor de rust.

5 minuten na de rust had TVC ’28 al twee of drie keer kunnen scoren. Driemaal kwam Daan Geerts oog in oog met de doelman van Rohda; zijn eerste inzet werd recht op de keeper geschoten en de tweede kans, die mogelijk nog groter was, werd verzuimd door te proberen de keeper te omspelen in plaats van te schieten. Vlak hierna ontsnapte Geerts nogmaals aan de verdediging van Rohda en werd ogenschijnlijk in het zestien metergebied naar de grond gewerkt. De scheidsrechter interpreteerde dit echter als een schwalbe en gaf een gele kaart.

Na deze wapenfeiten rechtte Rohda de rug en werden zij steeds gevaarlijker richting het doel van TVC ’28. Ook TVC probeerde uit alle macht in de tegengestelde richting te spelen, maar de strijd op het middenveld was een harde, waarbij beide teams in sommige momenten slordig waren in de passing. Toch was het Rohda dat een licht overwicht wist te creëren. In minuut 72 kwam TVC goed weg doordat de bal op de paal belandde na een aanval over links. Helaas ging het in minuut 82 toch mis: de bal werd met het hoofd klaargelegd voor een Rohda-speler, die vrij binnen kon koppen, 2-1.  TVC wist dit niet recht te zetten, waardoor 2-1 de einstand bleek te zijn. Een zure appel om in te bijten, omdat TVC ’28 graag de weg omhoog in de subtop had ingeslagen.

Noemenswaardig was nog het competitiedebuut voor Wessel Hofste in de hoofdmacht van TVC ’28, die 10 minuten voor tijd in het veld werd gebracht.

Aankomende dinsdag speelt TVC ’28 in de Districtbeker in en tegen vv Hellendoorn. Om 20:00 wordt er afgetrapt.

De volgende competitiewedstrijd zal de derby tegen STEVO zijn op zondag 1 maart. Wetende dat TVC ’28 altijd goed presteert op het eigen kunstgrasveld zullen we de mouwen opstropen tegen onze buren. Om 14:00 wordt er afgetrapt op Sportpark ‘De Grote Moat’.[/mpc_textblock]