TVC ‘28 JO19-1 is goed onderweg in de 4e divisie. Het team voert de ranglijst aan maar weet ook dat de verschillen bovenin bijzonder klein zijn.

Start van het seizoen
Het seizoen begon met een moeizame wedstrijd tegen IJVV. In de laatste minuut werd een bijna zekere overwinning nog weggegeven. Het werd een gelijkspel na een late treffer van de ploeg uit IJsselmuiden.

In de twee daaropvolgende wedstrijden wist de ploeg zich goed te herpakken met overwinningen op Rohda Raalte (0-1) en FC Dalfsen (1-6). Vooral tegen de ploeg uit Dalfsen ging dat gepaard met goed voetbal. Veel balbezit werd omgezet in veel kansen en doelpunten.

Vervolg
Daarna moest de ploeg aantreden tegen Be Quick uit Zwolle. Een goede eerste driekwart van de wedstrijd had geleid tot een 2-1 voorsprong. Echter werd de ploeg van trainer Edward Wigger in de laatste tien minuten ver teruggedrongen met als gevolg twee tegentreffers en duur puntenverlies.

Na een overwinning op Victoria (1-2) en FC Ommen (9-2) werd de weg weer naar boven gevonden.

Verbeteren
Het team weet dat het hard aan de bak moet om bovenin te blijven meedraaien. Met name aan de bal zal het beter moeten om mee te blijven doen voor de bovenste plekken. Het team kan met meer geduld aan de bal en het kiezen van de juiste momenten om naar voren te spelen stappen maken.

A.s. zaterdag
Aanstaande zaterdag wacht een mooi affiche tegen het hoogste jeugdelftal van Excelsior ‘31 uit Rijssen. Het duel wordt gespeeld in Tubbergen, aftrap 14:30. U komt toch ook?