TVC ’28 JO19-1 en 17-1 verliezen; 15-1 speelt gelijk en 13-1 wint

JO19-1 verspeelt 2-0 voorsprong tegen koploper

Afgelopen zaterdag speelde JO19-1 tegen de koploper van de competitie GVAV Rapiditas uit Groningen.

Na de nederlaag tegen NEO had het team wat recht te zetten. Er werd met veel inzet gespeeld en dat zorgde ervoor dat GVAV wel veel de bal had, maar weinig kreeg. In de tegenaanval was TVC wel gevaarlijk. Door doelpunten van Levi Koopman en Finn Lesscher kwam TVC op een 0-2 voorsprong. Vlak voor rust kreeg het een penalty tegen. De bal werd beheerst binnen geschoten met een panenca.

Na de rust was het GVAV dat de druk opvoerde. Tvc zakte terug op eigen helft en verdedigde met man en macht. In de tegenaanval was het snel de bal kwijt, waardoor we er niet goed vanaf kwamen. Via een wereldgoal vanaf de punt 16 meter kwam GVAV op gelijke hoogte. Even later kwam GVAV zelfs op voorsprong uit een voorzet die niet goed verwerkt werd door TVC. In de slotfase probeerde TVC nog langszij te komen, maar het lukte net niet om een resultaat te halen.

TVC ’28 JO17-1 verliest nipt van BSC Unisson

In een wedstrijd waarin TVC voornamelijk de overhand had door verzorgd voetbal en voldoende tempo, kon Unisson daar weinig tegen in brengen. Voor TVC bleek het echter moeilijk om het overwicht om te zetten in een voorsprong. De kansenverhouding voor rust was dan ook net in het voordeel voor de Tubbergernaren met de grootste mogelijkheid voor Rien Brughuis die er net niet in ging.

Met de laatste slok thee nog in de hals was het na rust direct raak voor Unisson. Een diepe bal werd verkeerd ingeschat waardoor de aanvaller door kon lopen en raak kon schieten. Ondanks dat TVC de rest van de tweede grotendeels met een man meer op veld stond, wist het niet tot scoren te komen.

TVC JO15-1 heeft afgelopen zaterdag een zwaarbevochten punt over de streep getrokken.

Op een slecht veld in Vroomshoop waren de grote jongens van Vroomshoopse Boys (en een meisje) de tegenstander. Vroomshoop met een aantal goede resultaten achter de rug moest het TVC verslaan die een week eerder een punt werd ontnomen door een partijdige scheidsrechter bij SVZW.

Met extra gedrevenheid, en een aantal blessures, werd er afgetrapt. En dat leverde een bewogen beginfase op. In minuut 11 kwam TVC op voorsprong door een kopbal van Ids Halbesma, maar een minuut later stond het weer gelijk. Wéér een minuut later was het Lars Kuipers die oog in oog met de keeper de bal beheerst langs de keeper schoof: 2-1.

Na drie doelpunten in 3 minuten duurde het weer 4(!) minuten voor de volgende. Vroomshoopse Boys trok de stand gelijk vanuit een corner. Na 17 minuten waren alle doelpunten van de wedstrijd al gevallen.

In de tweede helft was het een totaal andere wedstrijd met weinig kansen voor beide teams. Vroomshoopse Boys begon gefrustreerd en geirriteerd te raken en uitte dat met vieze en harde tackles. De Tubbergernaren bleven koel en trokken een zwaarbevochten en verdiend punt over de streep.

Volgend speelweekend staat de derby tegen STEVO op het programma. Om 11.00 uur wordt er afgetrapt op Sportpark ‘De Grote Moat’. Alle steun is welkom!

TVC ’28 JO13-1 wint van PH

Verslag door Siem Boerigter

We begonnen de wedstrijd niet super goed maar kwamen toch 1-0 voor door een geweldige pass van Rune, waardoor ik één op één kwam en scoorde. Daarna speelden we steeds slechter maar toch kwamen we 2-0 voor: Liam zette goed druk en pakte de bal af en passte de bal goed naar mij waardoor ik 1 op 1 kwam en dat ook scoorde. Daarna werd het heel slecht van TVC en schoot PH een afstandsschot op de lat en in de rebound konden ze hem er vrij inschieten: 2-1. Daarna werd de bal heel slecht weg gewerkt door TVC en kon PH de 2-2 vrij binnen schieten.

In de tweede helft werd er ook niet geweldig gevoetbald maar door een gouden wissel door Hidde linkerspits te zetten stuurden we hem op snelheid diep en schoot hij er 3 achter elkaar in en stond het dus 5-2. Daarna werd Hidde nogmaals diep gestuurd en passte hem goed bij een 2 tegen 1 af op Joey en die schoot de 6-2 binnen. Na een slechte wedstrijd hebben toch gewonnen met 6-2.