Op zondag 8 mei mocht TVC ’28 voor de tweede keer in één week aftrappen op De Grote Moat, waar ditmaal Columbia uit Apeldoorn de tegenstander was. Om 14:00 klonk het eerste fluitsignaal op een zonovergoten complex.

De supporters die enkele minuten later aansloten visten meteen achter het net; al in de eerste minuut wist Mart Groothuis doeltreffend af te ronden na goed voorbereidend werk van Marijn Frons, stand 1-0.

TVC ’28 zette deze lijn in het eerste kwartier door. De ploeg van Michiel Mensink wist Columbia goed op eigen helft te houden en enkele keren gevaarlijk richting het doel door te breken. Een van deze aanvallen resulteerde in een goede kans voor Mart Groothuis, die de bal net voorlangs schoot. Een schot van afstand van Stefan Huiskes werd goed gepakt door de keeper. Even hierna kreeg TVC ’28 een kans na een verkeerde inspeelpass van diezelfde keeper. Kelvin Stopel, vandaag weer in de aanval gepositioneerd, wist dit buitenkansje echter niet te verzilveren. In de tussentijd moest TVC ’28 wel enkele keren scherp blijven op de uitbraken van de ploeg uit Apeldoorn.

Even voor rust was er een tegenvaller voor de Tubbergernaren: Mart Groothuis kwam in duel kreeg een klap op een dusdanig vervelende plek, dat hij duizelig en misselijk het veld moest verlaten. Zijn vervanger was Niek Staarink.

Door de ontstane aanhoudende druk van Columbia was het devies om de 1-0 stand door te trekken tot de rust, maar ook hier zat het TVC niet mee: Een schot van Columbia van binnen het strafschopgebied belandde op de binnenkant van de paal, waarna hij enkele centimeters naast de paal aan de andere kant in het doel belandde. Ruststand 1-1.

In de tweede helft was de kwaliteit van het voetbalspel van beide ploegen iets gezakt. Het leverde daarentegen wel een leuk schouwspel op; beide ploegen kregen toch nog opgelegde kansen op de voorsprong. Allereerst klopte Columbia tweemaal op de deur. In beide gevallen wist doelman Ruud Hesselink uitstekend te redden, waardoor TVC in de wedstrijd bleef. Even later kopte Kelvin Stopel uit een corner van Niek Staarink hard op de lat.

De laatste 10 minuten kregen beide teams nog wat druk richting de goal. Stef Roelofs kreeg niet genoeg kracht achter zijn schot, waardoor de keeper kon redden. Kort voor tijd kwam TVC ook nog goed weg: een hard schot uit de tweede lijn van Columbia raakte de bovenkant van de lat.

Uiteindelijk bleek de ruststand de eindstand: 1-1, wat gezien het wedstrijdbeeld een terechte puntendeling voor beide ploegen betekent.

Aanstaande donderdag reist TVC ’28 af naar Dalfsen. Om 19:30 wordt daar afgetrapt.