Het is de mannen van trainer Marcel Waaijer vanmidag niet gelukt om op eigen honk te winnen van Stevo. Sterker nog, uiteindelijk stond er zelfs een 0-3 op het scorebord. De eerste helft kenmerkte zich door de vele overtredingen. Zowel TVC ’28 als Stevo kwamen daardoor niet in hun eigen spel. Dit resulteerde uiteindelijk in enkele gele kaarten aan de kant van Stevo.

Na de thee kon TVC ’28 richting de kantine van De Grote Moat voetballen. Echter begon de 2e helft ook weer rommelig. Het duurde tot de 56e minuut voordat de eerste kans in de wedstrijd zich aandeed. Tom Koelman kwam oog in oog met keeper Roy Kreuwel van Stevo, maar hij kreeg geen kracht achter het schot met zijn linkerbeen. In de 72e minuut kreeg Stevo een cornerbal. In een scrimage bleek de bal, via een speler van TVC ’28, achter de doellijn geweest. De objectieve assistent-scheidsrechter informeerde de scheidsrechter en het was 0-1 voor Stevo. Enkele minuten is het wederom uit een cornerbal raak. Justin Oude Booyink kan in de 5 meter de bal in het doel werken. Uiteindelijk weet Roy Wigger de eindstand op het scorebord te zetten, 0-3. Uiteindelijk een geflatteerde uitslag, maar de 3 punten gaan op de fiets mee naar Geesteren.

Volgende week volgt de uitwedstrijd bij NEC. Thuis werd er gewonnen met 3-1. Laten we hopen dat dan de broodnodige 3 punten mee naar Tubbergen kunnen gaan.

Gelijkspel TVC 2 tegen Longa’30

TVC 2 hervatte vandaag de competitie met een thuiswedstrijd tegen het, voor de winterstop in goede vorm verkerende, Longa’30 2. Het begon echter niet goed aan de wedstrijd, aangezien de bezoekers al binnen 5 minuten op voorsprong kwamen. TVC 2 toonde echter veerkracht en kwam binnen het half uur weer op gelijke hoogte, via een penalty van Tim Semmekrot.

In het restant van de wedstrijd hadden de blauwwitten de overhand en creëerden enkele kansen, maar de Longa-keeper toonde geen krimp. 1-1 was tevens de eindstand. Volgende week wacht voor TVC 2 de vroege uitwedstrijd tegen DVC’26 2.