TVC ’28 dames 1 haalt kampioenschap binnen in 4e klasse!

14 mei werd er per spelersbus afgereisd naar Borculo om daar de kampioenswedstrijd tegen UNO’21 te spelen. Om 11 uur werd er afgetrapt en wederom wisten we, net als tegen Neede, al snel op 0-1 voorsprong te komen. Echter kregen we vlak daarna meteen een penalty tegen. Welke netjes gepareerd werd door onze keepster Hoekie. Dit motiveerde en vlak daarna maakten we de 0-2 vanuit een corner. Daaropvolgend hebben we de hele eerste helft gedomineerd en betraden we de kleedkamer met een 0-4 ruststand.

Tijdens de thee bleek dat onze directe concurrent Neede achter stond. Het kampioenschap was op dat moment in principe al binnen. De tweede helft was er 1 om des keizers baard. De tegenstander geloofde het wel maar mochten nog wel een doelpuntje mee pikken. Zelf maakten we ook nog 1 doelpunt waardoor de eindstand op 1-5 kwam. Vlak voor tijd werd er nog een ereboog gemaakt voor Linde die haar laatste wedstrijd speelde. Het eindsignaal klonk, de champagne werd ontkurkt en het kampioenschap was definitief binnen. Volgende week volgt de apotheose tegen de dames uit Lievelde thuis in Tubbergen. We nodigen iedereen van harte uit om hierbij aanwezig te zijn!