TVC ’28 1 kroont zich tot Herbstmeister; ook TVC 2 overwintert als koploper

Op zondag 11 december speelde TVC de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop uit bij de amateurs van vv Emmen.

Vv Emmen was voor aanvang van de wedstrijd de hekkensluiter van de ranglijst van de 1e klasse E, met 5 punten uit 9 wedstrijden. TVC verdedigde de koppositie met 23 punten behaald in 10 wedstrijden.

Op Maarten Oude Avenhuis (blessure) en Koen Fleer (schorsing) na, beschikte trainer Mensink over een verder fitte selectie. TVC begon sterk aan de wedstrijd, en in de 2e minuut was er al een eerste schot door Okke Schepers wat goed werd geblokt door de verdediging van Emmen.

In de 7e minuut begint TVC aan een mooie aanval. Stef Snijders speelt de bal diep op Mart Groothuis. Zijn voorzet werd bij de 2e paal in 1 keer op de pantoffel genomen door Okke Schepers. Een schitterend doelpunt en dit bracht TVC de 0-1 voorsprong. TVC ging goed door en dit leverde kansen op via schoten van Koen Leemhuis en Mart Groothuis.

Het enige wapenfeit van Emmen in de eerste helft was een vrije trap die goed werd gekeerd door de uitstekend keepende Ruud Hesselink. In de rebound was Marijn Frons er als de kippen bij om de bal middels een sliding over de achterlijn te werken. Vlak voor rust ging Stefan Huiskes goed door richting het doel van Emmen en werd hij gevloerd blak buiten de zestien. Okke Schepers krulde de bal langs de muur en zette de 0-2 op het scorebord.

In de 2 helft consolideerde TVC de voorsprong. Emmen kreeg een spaarzame kans maar was niet bij machte om te scoren. Dit mede als gevolg van de solide verdediging. TVC kreeg nog wel mogelijkheden om de score uit te breiden. Casper Sjoers en Maarten Booijnk wisten het net echter niet te vinden. Al met al een prima overwinning zo vlak voor de winterstop! De koppositie blijft hierdoor in handen van TVC.

Op 2e Kerstdag verdedigt TVC de titel bij het gemeentelijk “Futsal” toernooi in de sporthal te Tubbergen.

Na de feestdagen en de jaarwisseling staan voorlopig twee oefenwedstrijden gepland. Op zaterdag 14 januari tegen eersteklasser Hulzense Boys om 17 uur in Nijverdal. Vervolgens speelt TVC op dinsdag 17 januari in Tubbergen om 20 uur tegen 4e divisionist DETO!

TVC start met de 2e helft van de competitie op zondag 29 januari om 14 uur met een thuiswedstrijd tegen GVAV Rapiditas.

Ook TVC ’28 2 gekroond tot Herbstmeister

Door de 1-4 overwinning op Grol is ons tweede elftal ook ‘bekroond’ tot Herbstmeister. Een puike prestatie van het elftal van Olthof, dat uitkomt in de reserve hoofdklasse.