Op zondag 16 april stond voor TVC 2 de uitwedstrijd tegen Bemmel op het programma. TVC 2 ging met een bus vol met supporters al vroeg op pad. Bij puntenverlies van DVC 2 en verlies van Heino 2 kon TVC 2 na winst op Bemmel kampioen van de Reserve Hoofdklasse worden. Om half 11 moest er namelijk afgetrapt worden in Ressen.

De wedstrijd begon wat moeizaam door de speelwijze van Bemmel 2. In de eerste helft waren er niet heel veel kansen aan de kant van TVC 2. Nadat Timo Weghorst de bal op de paal schoot was het Wouter Eppink die goed doorliep en zo de 0-1 scoorde voor TVC 2. Even later was het weer Timo Weghorst die in de diepte gevaarlijk werd aan de linkerkant. Hij speelde de bal goed af naar rechts waardoor Jochem Jansen de 0-2 kon maken. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft bleef TVC 2 de bovenliggende partij. Het team creëerde veel grote kansen, maar deze werden helaas niet verzilverd. Het hoogtepunt van de tweede helft was de kans van Timo Weghorst die binnen de 5 meter voor open goal over wist te schieten. Het filmpje van deze immens grote kans staat op de Instagram tvc28 2 voor de liefhebbers. Er werd niet meer gescoord in de tweede helft en zo bleef de stand 0-2 in het voordeel van TVC 2.

TVC 2 deed wat het moest doen en nam de drie punten mee uit Ressen. Het team van trainer Stephan Olthof werd nog geen kampioen door de overwinning van Heino 2. TVC 2 kan komend weekend zonder te spelen kampioen worden van de Reserve Hoofdklasse als de nummer 2 Heino 2 verliest van nummer 3 DVC 2. Gebeurt dit niet, dan kan TVC 2 op zondag 14 mei thuis tegen Grol 2 clubhistorie schrijven!