TVC 2 weet tiental Longa niet over de knie te leggen

Zondagochtend stond de uitwedstrijd tegen koploper Longa ‘30 2 uit Lichtenvoorde op het programma.

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Longa begint wat beter aan de wedstrijd dan TVC. In de 7e  minuut wordt de bal nog net over het doel gekopt door Longa maar in de 12e minuut wordt de bal uit een volley wel achter Wouter geschoten. 1-0 voor Longa. Longa drukt door en TVC heeft moeite met het spel van de tegenstander. Er wordt slordig gespeeld en te veel duels verloren. In de 15e minuut is het bijna alweer raak voor Longa maar de lat helpt ons een handje. Hoewel TVC moeite heeft met het spel van Longa weet het na 20 minuten wel kansen te creëren, echter mist Roy een mooie mogelijkheid om op 1-1 te komen. In de 30e minuut wordt de keeper van Longa met rood van het veld gestuurd omdat hij Roy Alink net buiten het strafschopgebied neerhaalt. Helaas is het in de 39e minuut wederom Longa dat het net weet te vinden na een goed uitgespeelde aanval. 2-0 achter met een man meer. Ook TVC krijgt nog kansen, echter weet het deze niet in doelpunten om te zetten.

De tweede helft begint zoals verwacht. Longa zette het achterin helemaal dicht en loerde op de counter waarmee het enkele mogelijkheden creëerde. TVC 2 daarentegen had het moeilijk om de verdediging van Longa te kraken. Het werd er niet vriendelijker op wat resulteerde in een aantal gele kaarten voor beide partijen. TVC bleef het proberen maar het is Longa dat nog een keer op de paal schiet. TVC voerde de druk op en in de laatste minuut schiet Tim Semmekrot de bal snoeihard in de lange hoek. 2-1 met nog een aantal minuten te gaan. Helaas bleef het hier bij. Eindstand 2-1.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Winterswijk 2 op het programma. Aanvang 11:15 uur.[/mpc_textblock]